Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Äntligen en bra Engelsk modell

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Äntligen en bra Engelsk modell

Det har under vinterhalvåret varit kliniskt rent med nya tillskott av ölflaskor av engelsk modell till min samling. Men idag på lunchen så hittade jag en Årnäs hela från 1860-talet med tre rökpunkter och riktigt dålig text. Vårkänslor, nu vill jag ut och böka i loppislådor!!

Hoppas att jag hinner lägga in bilder senare.

Du ligger inne med en märklig förmåga att fynda vad som verkligen är sällsynt!

Antingen, ur en ekonomisk synpunkt, ligger du bra till att starta en antikhandel eller också en ny religion.

Men den som har tassarna kvar i myllan, som du uppenbarligen har, så är det glädjen över riktigt charmiga objekt som är den förhärskande känslan.

Ehuru och emedan, grattis till ännu ett glashistoriskt och samlarvänligt objekt.
    --I de blindas rike är den enögde kung.--

Comment

Visst ingår en del tur min käre LS, men även ett hårt arbete och nätverkande. Kanske man skulle öppna en butik, men nja jag vet inte, möjligtvis om man ägde lämplig fastighet så att man kunde minimera de fasta kostnaderna. Kanske lättare att fixa en ny religion........

Hoppas att tassarna, ögonen och magkänslan mig består så att fler härligheter kan grävas fram. jag har ju siktet inställt på en halva Bromö!!

Tack för gratulationerna förresten. här kommer lite knackiga bilder.
      Bifogade filer

Comment

En lite bättre bild i dagsljus.
        Bifogade filer

Comment

Ja, dom är för härliga, engelskmodellerna!
          Gud gjorde några perfekta huvuden,
          resten satte han hår på.

Comment

Working...
          X