Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ibland har man lite flyt.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ibland har man lite flyt.

När man samlar på saker har det en klar tendens att gå ryckvis, ibland lyckas man inte få tag på något roligt under ganska lång tid. Ibland händer det att man lyckas tillföra flera saker under mycket kort tid, detta senare har gällt för mig just nu. Först i fredags, sedan i lördags och nu idag. Järnbaneflaskan i blått glas är av den vanligaste storleken, rastarbetet i form av en burk med omvikt kant är 5,5 cm hög och har en största dia av 8,5 cm.
    Bifogade filer
    --I de blindas rike är den enögde kung.--

Inte lite flyt heller.
    Det svider lite när jag ser något så vackert blått som tillhör någon annan.
    Men det är väl bara att bita i det sura äpplet och gratulera till så fina grejor.

Comment

Härlig blå färg, burken är nog lite (läs hästlängder) äldre än den jag har
      --eller hur det nu va.

Comment

Varför hittar jag aldrig någon järnbaneflaska, varken blå eller någon annan färg
        DG

Comment

Jag har inte sett mer än två järnbanor i den färgen. Den jag har och den du har nu.

Burken behöver inte vara ett rastarbete. Känner igen den från någonstans, troligen Tyskland. Skall kolla böckerna. Kan ju vara en gammal salveburk.

Comment

Om det vore en gammal salveburk, och detta går att påvisa, så skulle min medicinutensiliesamling göra ett rejält hopp uppåt. Söken och i skolen finna, må i detta fallet du finna!
            --I de blindas rike är den enögde kung.--

Comment

Intressanta fynd LS. speciellt salveburken som hade sköna linjer.
              Grattis!

Comment

Working...
              X