Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

TH. Lindéns Bryggeri

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• TH. Lindéns Bryggeri

TH. Lindéns Bryggeri Motala Verkstad står det i relieff i glaset på denna flaskan som faktiskt är ett nyförvärv från sommarens bravader. Jag hade chansen i Nora för några år sedan att köpa ett mycket skadat exemplar för en i mina ögon allt för stor slant, men den gången stog jag över.
    Bifogade filer
    Kommer jag med lösningen eller är jag bara en del av problemet ?

Wow Björn, den där flaskan väcker vådligt starka minnen hos mig. Säger bara: Vill ha!
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Nice flaska Björn!! Bet you gave an arm and a leg for that one!!

Comment

If i tell the king of the lilley valley about my trade he probebly say that i have give away my soul..

Comment

Äjth ! Du får ge oss en vink om vilka minnen flaskan väcker ! Har du anknytning till orten eller något liknade ?

Comment

Jag är född i stadsdelen Motala Verkstad. När jag växte upp började jag titta på de få bilder som fanns från den tiden. Min pappa berättade målande om miljön och jag tar varje tillfälle i akt att lära mig mer om hur staden såg ut vid den tiden. Att få se flaskan med texten Motala Verkstad gjorde mig både glad och rörd.
            Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Saker som väcker känslor och minnen är dom bästa sakerna har jag alltid sagt. Det behöver absolut inte vara någon dyrgrip utan oftast en enkel grej man kan titta på och minnas tillbaka i tiden. Det finns fler kantstötta objekt man kan förknippa med starka känslor och minnen i min samling än vad det finns lyxobjekt helt utan historik och bakgrund skulle jag tro ! Nu hör ju i och för sig just denna flaskan till de lite mer dyrare objekten eftersom bryggerisamlarna oftast betalar högt för saker de vill ha. Värdet är för mig ganska ointressant men jag skulle tro att den går säkert till en tusenlapp (!) på en auktion. Jag sitter här och funderar om jag inte har sett något mer märkt Motala Verkstad hemma hos min syster. Jag skall kolla upp det. Mvh B

Comment

Working...
              X