Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Arboga tvåtredjedelar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Arboga tvåtredjedelar

Nu fick jag igen va, Äjth? (i tidigare tråd undrade jag om Äjth blandat ihop Rörst. o Gefle)
    Jag har sökt på forumet men bara hittat entredjedels Arboga
    Betyder det att min är riktigt ovanlig eller att den är sååå vanlig att den inte behöver visas?
    Är det ens "knoppöl" i den här storleken?
    Tog dåliga bilder igår kväll, om intresse finns så tar jag nya senare, det är ju flaggdag idag så vi måste ut o fira o köpa present
    Last edited by Liljerik; 2008-05-04, 04:01.

Personligen har jag inte haft någon Arboga 2/3 . Roligt för dig!
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Liljerik.
      Du verkar ha tur med att hitta flaskor.
      Kanske om jag börjar samla porslin också så dyker flskorna upp.

Comment

Hittade min första gröna 2/3 LIT nu i sommar med A på bröstet och 1908+09 i botten och var glad för det. Vid närmare studier var det 3 *** på bröstet och alltså en Finländare från Arima, men den pryder sin plats i samlingen ändå.

Comment

Bosse t, har du några svar på mina frågor? Är du flasknörd? Själv kan jag ju inget om flaskor och jag samlar ju egentligen inte på dem.....men man läser ju det mesta på PES och blir ju då lite smittad och köper när man ramlar på något. Kanske byter bort dem mot något inom mitt område nån gång.
          Jag får en känsla av att jag kanske ställer för självklara frågor.....och att jag borde läsa på själv....
          Nä, jag tycker att ni flaskkisar(å damer) kan bjuda på några svar

Comment

Ursprungligen postat av Liljerik Visa inlägg
            Bosse t, har du några svar på mina frågor? Är du flasknörd? Själv kan jag ju inget om flaskor och jag samlar ju egentligen inte på dem.....men man läser ju det mesta på PES och blir ju då lite smittad och köper när man ramlar på något. Kanske byter bort dem mot något inom mitt område nån gång.
            Jag får en känsla av att jag kanske ställer för självklara frågor.....och att jag borde läsa på själv....
            Nä, jag tycker att ni flaskkisar(å damer) kan bjuda på några svar
            Visst är det en knoppis, fast det vore ju bra med bild på själva knoppen också. Står det något under?

Comment

Står inget under, botten buktar uppåt (tur att det inte var neråt ).
              Ska ta bilder imorgon när det är bättre ljus.

Comment

Här kommer lite fler bilder men det är svårt att få till dem riktigt bra. Man kan ju inte hålla på hur många timmar som helst
                Som ni ser på knoppen så har det gått hål på en blåsa, finns ett antal större blåsor.
                Undrar fortfarande hur pass vanliga de A 2/3 är?
                Last edited by Liljerik; 2008-05-05, 15:45.

Comment

Mycket trevlig flaska.
                  Vad jag förstår så är den från perioden 1890 - 1900.
                  Jag har inte fått uppfattningen att den skule vara speciellt ovanlig men 1/3 är ju trots allt vanligare.
                  Någon annan har säkert klart besked.

Comment

Tack Kecke!

Comment

Working...
                    X