Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Knoppis i klarglas eller vad är det.
Collapse
X
-
Pilsnerbryggeriet Stockholm 1896-1913 enligt förteckning på Sveriges Bryggerihistoria. Pilsner på flaska i klarglas känns inte så rätt men det har säkert förekommit. Knoppöl är kort (slang) för Ölflaska av Svenska Bryggeriföreningens modell så någon sådan är det inte. Flaskan har en extra klack av glas under knoppen så den har troligen haft en patentkork av porslin.
-
Jag har en äkta knoppis i klarglas - inga extra klackar, kanter eller rillor - bara själva knoppen. Den är märk L inom tre stjärnor och därunder årtalsmärkt med ett gement "g" - det bör väl bli 1931(?)
Den är försedd med en Meinhardts porslinspropp med dito ordinarie grimma. Den är etikettlös men jag gissar på läskeblask.
Comment
-
Tydligen inte helt ovanlig då jag har en likadan med L och g, men utan proppen.Ursprungligen postat av HgF Visa inläggJag har en äkta knoppis i klarglas - inga extra klackar, kanter eller rillor - bara själva knoppen. Den är märk L inom tre stjärnor och därunder årtalsmärkt med ett gement "g" - det bör väl bli 1931(?)
Den är försedd med en Meinhardts porslinspropp med dito ordinarie grimma. Den är etikettlös men jag gissar på läskeblask.
Comment
Comment