Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Knoppis AB

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Ja visst farao, stjärnorna pekar ju i samma riktning. Skulle man drista sig till att säga att det finns mer som talar för Arboga än emot. Indicierna hopar sig.

Även helgerna hopar sig, julen är förbi för denna gång men nyår närmar sig snabbt. Lev väl samlare!
    --I de blindas rike är den enögde kung.--

Comment

Det ska ju ta sin lilla tid att fastställa vilka knoppisar som är gjorda i Arboga.
      Dom ska ju harmoniera med innehållet, "det kommer efter, som Arboga öl".
      PS Såg i en annan tråd att AGI under flaskbotten stod för Arboga Glasbruks
      Intressenter och daterades till 1930-talet. Då AG stod för Arboga Glasbruk
      så kanske AB stod för Arboga Bryggeri. Jag vet att det skiljer ca 40-år mellan
      flaskorna men ändå...........................dessutom som LS påpekar, bryter detta
      mot Svenska Bryggarföreningens anvisningar som säger att det är glasbrukets
      namn som ska stå på bröstet.
      Last edited by prylsnubben; 2014-12-27, 12:12.

Comment

Nyss hemkommen från ett möte med likasinnade, som har samma diagnos som mig, diskuterades dessa AB-flaskor och åsikter framfördes i olika riktningar. Det enda vi enades om var att om man skulle satsa pengar på något så finge det bli Arboga Glasbruk. Detta är naturligtvis bara en åsikt från fem intresserade utan nödvändig akademisk examen, men LHS (livets hårda skola) är ingen dålig utbildning det heller. Lära sig cykla på en brevkurs kanske inte går lika bra som praktisk träning.

Det blir nog bäst att erkänna sitt tillkortakommande, i alla fall går det åt mindre energi än att stånga sig blodig mot något som verkar omöjligt att nå fram till. Arkiven skulle kunna lösa alltihop men vem är så fanatisk att orka med det, inte jag i alla fall.

Mvh LS
        --I de blindas rike är den enögde kung.--

Comment

Av en tillfällighet hittade jag denna tråd http://precisensan.com/antikforum/sh...highlight=2502

Comment

Jaså Lars M. Du har också tAGIt Dig ända ner i knoppisträsket.

Comment

Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
              Jaså Lars M. Du har också tAGIt Dig ända ner i knoppisträsket.
              Och där vill jag inte fastna - jag sitter fast i så mycket annat

Comment

Alla tjatar och spekulerar, snälla det är väl uppenbart att det står för
                Askersunds Bryggeri = AB

Comment

AB=Väl Godkänd skulle jag säga.

Comment

På bilden med AB märkningen uppförstorad tycker jag att
                    man tydligt kan se ett M mellan benen på A et ,
                    så tydligt att slumpen knappast kan va inblandad
                    Kanske nåt glasbruk på M kan vara inblandat ?
                    typ målerås eller modala ?

Comment

Working...
                    X