Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

oöppnad ölflaska

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• oöppnad ölflaska

Hej,

Ja har hittat en gammal oöppnad ölflaska. Tänkte höra med er, som kan det här med gamla ölflaskor, om det är något att spara på, slänga eller sälja. Flaskan är en brun knoppis tror jag. Märkt med ett L mellan två stjärnor och under L'et finns ett f.
    Häftigt med ett så gammalt orört öl. Flaskan är fortfarande full och korken ser ut att vara original.

Kan ta en bild på flaskan om det behövs

Mvh humla

Hej Humla och välkommen till PES.

Limmared 1927, maskinblåst. Spara den, det finns säkert samlare.
    Tråkigt bara att Limmared övergick till maskinblåsning bara två år tidigare.
    Lägg gärna in ett par bilder, även på korken vore kul.

Comment

bild

då kommer en bild. Tyvärr är det ju inte så mycket kvar av korken, men tillräckligt för att hålla tätt i alla fall Click image for larger version

Name:	IMG_1676.jpg
Views:	1
Size:	56,0 KB
ID:	554007Click image for larger version

Name:	IMG_1677.jpg
Views:	1
Size:	61,9 KB
ID:	554008

Comment

Jag tycker att flaskan ser återförsluten ut, så det kan vara vad som helst i flaskan
        Last edited by nobe; 2014-03-04, 14:12.

Comment

Jaha, ja så kan det ju säkert vara. Jag är total novis på flaskor

Comment

Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
            Limmared 1927, maskinblåst. Spara den, det finns säkert samlare.
            Tråkigt bara att Limmared övergick till maskinblåsning bara två år tidigare.
            Prylis, flaskan är inte blåst i Limmared.
            L-märkningen när det gäller knoppölsflaskor står ursprungligen för Liljedahls glasbruk, detta bruk var samägt med Surte och efter Liljedahls lades ner 1917 fortsatte Surte med tillverkning av knoppölsflaskor och behöll L-märkningen.

Comment

Tack Legion, så går det när vi noviser försöker visa oss märkvärdiga.
              Å, ja som varit vid hyttruinen i Liljedahl å allting.............

Comment

Jag räknar mig också som novis när det gäller knoppöl. Har själv fått det här med L-märkta flaskor uppkört i ansiktet några gånger så nu har jag en bok om knoppöl Nu kan jag i alla fall läsa innantill när frågor dyker upp.

Comment

Working...
                X