Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"I Äppelbo, ja i Äppelbo, där är det livat ..."

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• "I Äppelbo, ja i Äppelbo, där är det livat ..."

Vet inte riktigt vilket ben jag ska stå på idag. En del dagar är bättre än de andra, även om man inte kan önska sig så mycket mer av livet än man har.
    ? ? ? Vadan detta ?

"Brottsplats":--Äppelbo Bygdegård.
    Tidpunkt:------Lördagmorgon 21 april kl. 9.30.
    Objekt:--------6 st transportlådor med lock, nästan fyllda med flaskor.
    Skick:---------Varierande. Hela till det yttre, men slitna av tidens tand.

Brott:---------Fem inköpta "nästan billigare än stulet"

Förmildrande
    omständighet: Ska dela med mig av bilder på intressanta detaljer efterhand.

Inte utan att man går och nynnar Äppelbo gånglåt i regnet.
    Bifogade filer

Grattis!
    Ser ut som du har en smaskig liten "utgrävning" framför dig.
    Gud gjorde några perfekta huvuden,
    resten satte han hår på.

Comment

Ruskigt att se en sån massa "skitiga" flaskor och fula lådor

Man får gratulera och bli avundsjuk
      mvh Lasse

Comment

Men snälla boivar.!!
        I mina ögon finns absolut inga förmildrande omständigheter i detta fall.
        Får väl ändå säga Grattis trots att det bär emot.
        GRATTIS!

Comment

Tre, mer eller mindre, avundsjuka inlägg nästan samtidigt.

Comment

Også et stort TIL LYKKE (GRATTIS) fra Danmark, boivar - även det danske flag ikke er repræsenteret i din avatar!
            Det finns människor som är så primitiva, att de tror att rikedom är pengar!
            Min hemsida: www.antikflasker.dk

Comment

Attans turgubbe, jag är inte ett dugg avundsjuk, tänk så mycket disk
              --eller hur det nu va.

Comment

Skickade man öllådorna med fraktgods
                Men jag måste gratulera än en gång. Bara lådorna! Otroligt.
                mvh Lasse

Comment

Vad hände med den sjätte? Lite pulshöjande att grotta sig ner bland dessa lådor skulle jag tro!! Häftigt!!

Comment

Ursprungligen postat av E.B. Visa inlägg
                    Vad hände med den sjätte? Lite pulshöjande att grotta sig ner bland dessa lådor skulle jag tro!! Häftigt!!
                    Det var någon mer på plats som var intresserad och jag tyckte det var övermaga att ta allt. Speciellt som den inte var så märkvärdig och de var beredda att betala 50% mer än jag "stal" den näst dyraste för.
                    Lådorna kom från Smedjebackens Bryggeri (präglat Leksands Bryggeri i liten text ovanpå), Vansbro Ångbryggeri och 3 x Lidéns, Gävunda (Venjan).
                    Det sistnämnda verkar ha slagit igen 1933 och saknat maskinutrustning för den nya hals som kom 1932. Det satt kork i den nya flaskmodellen, vilket jag aldrig sett eller hört talas om.

Comment

Nyfiken ! Hur många flaskor fick du ner i fraktgods lådan ?
                      [I]Bättre att fråga och för stunden förrefalla dum och bli smart, än att förefalla smart för stunden och förbli dum.[/I]

Comment

I lådorna med skiljevägg går det ner 50 flaskor (10x5). De användes nog i första hand utanför bryggeriernas egna "räjonger". Min första som finns visad 2006-09-19 har en historia om järnvägstransport till rallare från Mora till Transtrand (ca: 20 mil via Vansbro i korset inlandsbanan-Västerdalsbanan).
                        I tre av lådorna var skiljeväggarna tyvärr förstörda, men bara en av lådorna med liten skada.

Comment

Working...
                        X