Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dyr fotografering

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Dyr fotografering

En av mina bättre öl flaskor har gått ur tiden och finns inte längre i min samling... Jag skulle för en liten stund sedan fotografera några flaskor och ställde två öl flaskor med text i glaset på en stol. När jag sedan hämtar några till så fastnar jag med strumpan i tejp som sitter på ett paket som jag fått med posten idag. När jag instinktivt vrider lite på mig så stöter jag i stolen, flaskorna välter, och en med texten ESLÖFS BRYGGERIs TAPPNING bla i glaset(Årnäs i botten) rullar ner på ett par "skit flaskor" och går i tusen bitar De sk "skitflaskorna" klarar sig förstås helt utan skador... Skulle tro att det var nog ungefär en tusenlapp som försvann där (mest sörjer jag ju förstås avsaknaden av en gammal bra samlar flaska.) Det blev således ett gapande hål i hyllan med öl flaskor och det känns lite deppigt just nu...
    Bifogade filer
    Last edited by Björn L; 2007-04-19, 22:46.
    Kommer jag med lösningen eller är jag bara en del av problemet ?

"Kondolerer"
    Det finns människor som är så primitiva, att de tror att rikedom är pengar!
    Min hemsida: www.antikflasker.dk

Comment

Tråkigt när det händer.

Jag tror det har hänt oss alla vid något tillfälle.

Comment

Jag har klarat mig bra från sånt här tidigare, men till slut händer det att man gör en felaktiv manöver. Och som Lars skriver det har nog tyvärr hänt de flesta.. (Tack för "medlidandet" Lars K och PLYNG .)Men det kunde ha varit värre så jag får inte gräva ner mig för det här. Vår gode vän L.S. berättade en gång om en finsk stor samlare som lyckades välta en hel HYLLA med bla 1700 tals flaskor med sigill ! Hur han mådde sen kan man föreställa sig. Där ligger jag som tur är i lä med råge !

Comment

ajajaj................tejphel....#"@$§?=)(/&%¤#"!
          --eller hur det nu va.

Comment

Usch, vad tråkigt Björn.
            Var det när du skulle fota för att hjälpa mej?
            Känner mej väldigt skyldig.

Comment

Man kan börja fundera på hur många bra flaskor som gått in i aftonsvalkan vid fotografering med tanken att de ska läggas ut på ett nätligt diskussionsforum?

Finns det möjligen någon chans att bedriva skadeståndsprocess för ekonomisk upprättelse?
              --I de blindas rike är den enögde kung.--

Comment

Det kan bli dyrt för mej det här.

Comment

Den slags händer også i Danmark. For nogle år siden skulle jeg mödes med andre danske flasksamlare på Själland - og pakkede flasker i rum-opdelte vinkartonger. Tyvär havde jeg glemt at det ene rum var redan optaget av denne flaske, da jeg placerede endnu en flaske i samme rum:

Jeg medbragte flasken alligevel - og förste kommentar fra en anden samler var: "nå pyt - det var jo bare en svensk"!
                  Bifogade filer
                  Det finns människor som är så primitiva, att de tror att rikedom är pengar!
                  Min hemsida: www.antikflasker.dk

Comment

Eftersom jag inte hade slängt delarna av min flaska så tog jag för skojs skull och limmade ihop det som gick idag. Det är lite pyssel att limma en flaska och de minsta bitarna är i det närmaste omöjliga att få ihop.
                    Bifogade filer

Comment

Du skulle nästan platsa i CSI. Snyggt jobbat!!!

Comment

Tålamod och fingerfärdighet i dagens samhälle!!
                        Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Tålamod och fingerfärdighet i dagens samhälle!!

Comment

Nu har även jag råkat ut för trögheten på PES, har mailat Bruce.

Comment

Working...
                            X