Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Öl flaska med text i glaset

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Öl flaska med text i glaset

Tyvärr är det bara en skärva men gissa gärna på vad det varit för flaska !
    Det är en av de lite svårare man kan hitta och jag saknar den i min egen samling ! Skärvan kommer ifrån Glasdykaren som hittat den under ett av sina många dyk.
    Bifogade filer
    Kommer jag med lösningen eller är jag bara en del av problemet ?

Att säga bu eller bä utifrån fragment är självskrivet helt omöjligt. Av den orsaken hamnade sannolikt frågan här på nätet?

Är det en s. k. knoppöl på bilden är det, i mina ögon, oerhört intressant. Men hur ska man kunna belägga att det är så, det kan utifrån bilden vara det mesta. Utom möjligen en översikt från halta lottas krog i Göteborg.
    --I de blindas rike är den enögde kung.--

Comment

Inga svar tyder på att det är en svår flaska. Svaret är BÖHMISKA BRYGGERIET STOCKHOLM, flaskan i min samling är ingen knoppöl utan av den högre varianten typ din sönderslagna ESLÖF.

Comment

bosse t kan sina flaskor ! Visst är det Böhmiska Bryggeriet Stockholm. En av de svårare ölflaskorna man kan finna trots att de har funnits i tusental en gång i tiden !
        Kommer jag med lösningen eller är jag bara en del av problemet ?

Comment

Har en sådan.

Ursprungligen postat av Björn L Visa inlägg
          Tyvärr är det bara en skärva men gissa gärna på vad det varit för flaska !
          Det är en av de lite svårare man kan hitta och jag saknar den i min egen samling ! Skärvan kommer ifrån Glasdykaren som hittat den under ett av sina många dyk.
          Fin glasbit !. (skoj)

Tänkte sälja min flaska,vad kan jag sälja den för ?.
          Har ingen aning vad som är rimligt,tacksam för svar.Plockades upp ifrån Mälaren för 25 år sedan.
          Bifogade filer

Comment

Tradera under Samlarsaker - Breweriana, så blir det nog någon eller några tusenlappar.

Comment

Working...
            X