Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Urk!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Urk!

Mycket fludium av varierande karaktär har man modigt vågat provat genom åren. Men lax i spritform, där måste väl även den mest törstige sätta en skarp gräns, det finns säkert enklare sätt att "lägga på luren".

Om det nu är som det verkar vill säga, det ligger säkert någon språklig och/eller kulturell grej och spökar. Men både i sigillet och på flaskans motstående sidor är det bild på en firre.
    Bifogade filer
    --I de blindas rike är den enögde kung.--

"Der Lachs" var en likörfabrikant. Någonstans i minnesbanken finns en uppgift om en likör från deras sortiment som fortfarande tillverkas.
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

Comment

"Danziger Goldwasser" var det. En likör med guldflagor som idag finns i flera olika varianter från olika tillverkare. Vill minnas att orginalvarianten från "Der Lachs" fanns på Systembolaget när jag arbetade där i början på 1990-talet.
      "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
      Konfucius

Comment

Dom är ganska trevliga de här flaskorna tycker jag, jag
        har en och den är gul/brun till färgen.
        Bifogade filer

Comment

Nyare flaska

Som synes så är det inget riktigt sigil på min flaska och på en ditklistrad lapp så står det möbellack. Kletigt värre är det inuti och jag trodde att det var vad som skulle vara i flaskan. Men man lär sig något varje dag.
          Bifogade filer

Comment

Working...
          X