Man blir lite mer aktiv nu när ljuset återvänt, passade därför på att släpa ut ännu en back, denna gång med lite halvor av varierande färg och form. Botten längst till vänster har en rökpunkt, n:r 2 har tre punkter på planet långt ut mot kanten, 3:an har tre assymetriska punkter, 4:an har fyra punkter och den gröna 5:an har endast 2 st. Även mynningsringarna varierar en del vilket framgår av bilden därpå.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Halvor Engelsk Modell.
Collapse
X
-
Vad är det för speciellt med den?Ursprungligen postat av Sladden Visa inläggVäldigt vad herr´n blivit aktiv i Påsktider!
Det tackar vi för!
Nr. 2 från vänster är verkligen en "vill haflaska".
Själv tycker jag nr 2 från höger verkar trevligare.
Comment
-
Han vet hur en slipsten ska drasUrsprungligen postat av Lars Kallin Visa inläggMan får ju säga att den gode LS har fått en sjuhelsikes snitts på fotograferandet.
Mycke vackra stilleben.
--eller hur det nu va.
Comment
-
Trevliga bilder LS, jag vet inte varför med jag älskar den
här buteljtypen.
Utan Engelskmodell hade jag idag antagligen inte samlat
på flaskor, det var dom som fick mig att bygga ett intresse
runt bruksglas.
Den första av engelskamodell jag fick tag på var en hela
Årnäs med 3 rökpunkter i botten, är det inte ganska otroligt?
Comment
-
Den raka halsen, den lite annorlunda regalinen och massan verkar ha lite "rökiga" slingor.Ursprungligen postat av Kecke Visa inläggVad är det för speciellt med den?
Själv tycker jag nr 2 från höger verkar trevligare.
Gud gjorde några perfekta huvuden,
resten satte han hår på.
Comment
-
Hektor har huvet på skaft! Han vet att jag varit verktygsslipare och då blir det där om hur slipstenen ska dragas en tiopointare.Ursprungligen postat av Hektor Visa inläggNisse det var extra roligt!!!!!!!!!!
Ja, bäste glasdykare, backen är jag väldigt glad över. Det blir rätt, vad gäller förvaringen och exponeringen, att ha grejerna där de hör hemma.--I de blindas rike är den enögde kung.--
Comment
Comment