Premiär för mig med inlägg i denna tråd. Lite svårt att hitta på ”rätt” rubrik men kanske det fungerar ändå? Och kanske finns en likadan flaska i annat inlägg men jag orkar helt enkelt inte titta igenom alla. Denna flaska kom med i auktionslåda och jag blev lite nyfiken då jag inte vet något alls om gamla ölflaskor (annat än att de har innehållit öl).
Flaskan är märkt med ett ”W” med en stjärna på ömse sidor samt en ovanför. Botten har siffror- se bild. Och så verkar den vara ”tredelad”, dvs att man har gjort botten först och därefter två överdelar och sammanfogat dem. Är det vanligt? Jag underar även över var flaskan är tillverkad. Vore trevligt att få veta, när jag nu har den.
Flaskan är märkt med ett ”W” med en stjärna på ömse sidor samt en ovanför. Botten har siffror- se bild. Och så verkar den vara ”tredelad”, dvs att man har gjort botten först och därefter två överdelar och sammanfogat dem. Är det vanligt? Jag underar även över var flaskan är tillverkad. Vore trevligt att få veta, när jag nu har den.
Comment