Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Högbröstad knoppis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Högbröstad knoppis

    Den här stack ut från mängden av flaskor och nyfikenheten såg till att den fick följa med hem, är det ett måndagsex eller ska det vara något annat än pilsner i? Ställde den gröna W bredvid för jämförelsens skull. Snurrad så inga skarvar eller text finns.
    Bifogade filer
    Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

  • #2
    Hej Tingeling! Det var inte igår ! :-) Gjorde nyss en liten smygcomeback här på forumet och såg nu dit inlägg. Visst är det en öl flaska du har inhandlat. De brukar gå under namnet bockölsflaskor. Tillverkad före knoppisarnas genombrott så den är ganska gammal. Storleken är dessutom ovanlig då man oftast ser helflaskor av dessa. Modellen har tillverkats både i Sverige och Norge så där är det svårt att säga något mer bestämt. Mvh Björn
    Kommer jag med lösningen eller är jag bara en del av problemet ?

    Comment


    • #3
      Kul med ditt svar och att se ditt namn igen! Kommer som vanligt och hälsar på senare i sommar

      Misstänkte att den var äldre och trots att flaskor inte är något jag samlar på är det aldrig fel med mer kunskap, nu ska jag googla på bocköl
      Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

      Comment


      • #4
        Passar på att visa en hel och halvflaska bocköl. Din flaska har dock en bulligare och lite charmigare form. Måndagsexemplar kanske ? :-)
        Bifogade filer
        Kommer jag med lösningen eller är jag bara en del av problemet ?

        Comment


        • #5
          Man får en undran, sade flundran, om inte Tingelings objekt är en s. k. apollinarisflaska? Blåst i brunt glas har jag aldrig hört talas om tidigare, men vanliga vichyvattenflaskor finns ju i brunt glas avsedda för öl så varför inte.
          --I de blindas rike är den enögde kung.--

          Comment


          • #6
            Finns ju även lite drag av Boetsius modellen så det är inte helt omöjligt LS !
            Kommer jag med lösningen eller är jag bara en del av problemet ?

            Comment


            • #7
              Jag tror att det handlar om en Boethius, var ute ock plöjde mig in i den f. d. gäststugan och spanade in objekten där och det är som du skriver. Det som ligger närmast till i mitt lilla urval är nog ovan nämnda Boethius.

              Inom parentes kan nämnas att jag hälsat på en kvinna i kommunen som var i rakt nedstigande led släkt med Emil B. De pärmar med foto och diverse dokument hon hade var mycket intressanta att läsa och titta igenom. D.v.s. om man har ett kunskapsintresse, i andra flasktrådar framgår tydligt att andra existenser har helt annorlunda värderingar vad gäller samlandet. Men om man anfaller kunskapsspridande, vill man då också lägga ner alla skolor?
              --I de blindas rike är den enögde kung.--

              Comment

              Working...
              X