Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Metallkorg för flaskor!?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Metallkorg för flaskor!?

I torsdags var jag ner på E-hjälpen som vanligt. Efter ett varv möter jag en kvinna som bär på en metallkorg för 1/3 flaskor. Jag hade missat den,, f....n åxå.

En halvtimme efter möter jag henne igen och frågar vad hon fick ge för den. Då berättar hon att hon ställt tillbaka den. Springer som en stridsvangn fram till platsen hon angivit. Borta!!!
    Frågar i kassan och får till svar att den är såld till en äldre herre. På väg ut ser jag den äldre herren, jag har haft en del affärer med honom tidigare. Jag ber om att få titta på korgen.
    Den har plats för 20 st 1/3or och är gjord av kraftigt järnband. Med et järnband i en hög båge över som handtag. Ser att han gett 345kr för den. Jag frågar om den är till salu. Får lite svävande till svar att han använt sådana i sin ungdom när han jobbade på bryggeri. Inte till salu än alltså. Tilläggas bör åxå att den var stämplad med ÅBAB. Förmodligen Årnäs Bryggeri AB.

EN vecka innan jul när Pensionen är slut så är den nog till slau igen!!

Är det ngn här som har en likadan eller en bild. Vad är en sådan värd?? Ovanliga??
    Glada mäniskor blir vackra, vackra mäniskor som är glada blir skitsnygga!!

Allt i bärväg, med ålder, är ovanligt när det gäller flaskor. Värdet bestäms av din "hatarm" som verkar vara på G!
    Gud gjorde några perfekta huvuden,
    resten satte han hår på.

Comment

Hallå från djupet,
      G eller inte, det närmaste jag kan komma är det här, franskt och ganska vanligt, inköpt i Normandie och alltför fllitigt använt. So long...
      Bifogade filer

Comment

Ursprungligen postat av Sladden Visa inlägg
        Allt i bärväg, med ålder, är ovanligt när det gäller flaskor. Värdet bestäms av din "hatarm" som verkar vara på G!
        Läste först Hat-arm! och förstod nada!
        Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
          Läste först Hat-arm! och förstod nada!
          Samma här Äjth. Nog för att jag var lite arg för att ha missat den. Men hata är att ta i!!
          Behövde läsa ordet mins fyra fem ggr innan poletten ramlade ner. Jo det var mycket "Ha-tarm" där!!
          Dock var den inte riktigt så Fransk som din Kim. Utan mer Svensk rå industriromantik!!

Comment

Länkar till ett inlägg av LasseC. Just en sådan var det jag missade. Dock var den en eller ett par storlekar större!! :..(

Comment

Working...
            X