Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Alka förslutningar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Alka förslutningar

Man kan ju undra om dessa är gjorda för öl ? Likaså om de är gjorda för den svenska marknaden ? Flaskan längst till vänster (Östervik) samt mitten flaskan (Liljedahl) kunde ju lika gärna varit ämnade för export till ett annat land som redan var inskolade med alkaförslutningar. När började vi använda alka förslutning i Sverige ? Flaskan till höger med porslins knopp kommer ifrån Arboga och är av en sort jag inte sett tidigare. Den är inte märkt i botten och är grön i glaset. Alla tre flaskorna känns lite svårare att hitta även om de kanske inte direkt är några dyrgripar.
    Bifogade filer
    Last edited by Björn L; 2007-02-12, 00:42.
    Kommer jag med lösningen eller är jag bara en del av problemet ?

Jo, nog är de för den svenska marknaden. Men dessa mynningar skulle jag kalla idealkorksmynningar.

Kan inte flaskan längst t h vara finsk? Arima?

Comment

Självklart skulle jag haft "idealkorks mynningar" som rubrik. Ibland har man lite för bråttom Har du sett dessa föresten tidigare Per ? Den mittersta som är gjord på Liljedahl har jag (trots att jag bor i Värmland ) inte sett tidigare. Jag röstar nog på Arboga på flaskan längst till höger men vi får väl snart ett svar från knoppöls dyrkaren L.S. och då kanske jag får vika ner mig...
      Kommer jag med lösningen eller är jag bara en del av problemet ?

Comment

Jag har tre stycken om jag minns rätt, inte ofta man stöter på dem!

Comment

Working...
        X