Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stor Arboga

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Stor Arboga

En reslig herre ifrån Arboga.55cm hög.
    Ett bra fynd ifrån söndagen.
    Bifogade filer

Osten Jag är också ägare till en sådan. Reklam?

Comment

Ja KrB,det är nog så.På utställningar bl.a

Comment

Häftig flaska, inte kan det finnas många som har en portvinare av dylik storlek. Skylt- reklam- jubileums- eller vad det nu än handlar om, flaskan är en riktig höjdare. Tycker i alla fall undertecknad. L.S.
        --I de blindas rike är den enögde kung.--

Comment

Tack för det LS. Ja,inte kan den vara vanlig iallafall.Blev inte direkt missnöjd när jag hittade den.

Comment

Fann min på Öland, fr ca. fem år sedan. Höjdare i min samling.

Comment

Bara att gratulera till en kanonflaska till samlingen.

Comment

Ett grattis från mig också ! Ingen flaska som man ser ofta precis!

Kul att du är aktiv med ditt samlande.

Det behövs inte så mycket framåt anda att få ihop en ganska stor samling gamla olika flaskor av vanliga sorter.Flaskor finns överallt i princip. När man börjar samla är ju alla flaskor man stöter på nya i samlingen.

Men för att kunna finna flera riktiga godbitar som de du visat upp här på sistone så krävs kunskap,envishet,tålamod,lite flyt (tid) mm

Det jag vill belysa är således att det är mycket jobb med att hitta de där lite ovanligare sakerna. De finns ,men man hittar dom inte hur som helst..
                Kommer jag med lösningen eller är jag bara en del av problemet ?

Comment

Working...
                X