Gissa vart jag varit och norpat i godislådan. ÄNTLIGEN!!!!!!!!!!! Kanske får lägga upp några smakbitar om intresse finns. Kunde i varje fall inte låta bli att visa denna gröna knackade porterhalva.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ståpälsflaska
Collapse
X
-
Hur kunde du gissa detUrsprungligen postat av Rolf J Visa inläggHar du varit på vinden EB
. Jo, var uppe och svettades i värmen under taket igår eftermiddag. Fyllde en väska med lite smått och gott.
OK Björn, jag ska visa upp trevligheterna efterhand att jag, trots Lasse C:s invändningar
, gjort rent dem. Men det bästa med vindsfynd är ju att skicket oftast är så bra och smutsen är rätt lätt att få väck. Den knackade mineralaren tex var bara täckt av ett tjockt lager damm som löste upp sig efter några minuter i vanligt diskvatten och såg sedan i princip ny ut.
Comment
-
[QUOTE=E.B.;144316]Hur kunde du gissa det
. Jo, var uppe och svettades i värmen under taket igår eftermiddag. Fyllde en väska med lite smått och gott.
förstår att det är varmt och eländigt på vinden - tyvärr måste nån göra jobbet, bara att bita ihop....

ser på bilderna ut som du iallafall slipper den moderna isoleringen.
Hoppas också på fler bilder.
Comment
-
Comment
-
Kim!
E nog inte så lätt om man inte fastnat i flaskträsket
Du kanske kommer dit en dag då du förstått vad dina "korkade " skruvar uppfunnits för...hade inte flaskorna funnits så har du stått där och inte vetat vad du haft...

E.B, ville du inte ha bärhjälp till veckan?
Comment
-
Om vinden hade legat i närheten så hade du givetvis fått hjälpa till med kånket, men flaskorna är från annat landskapUrsprungligen postat av Surmasen Visa inläggE.B, ville du inte ha bärhjälp till veckan?

Däremot så behövs de diskas............
Comment
Comment