Hej igen
Har tack vare en annan tråd som jag startade ang den stora blåa flaskan har jag nu blivit väldigt intresserad av dessa knoppölsflaskor som jag har läst att många av er samlar på. Då jag vet att sambon har 7 st gick jag nu för att se vad det fanns i hans samling, jag hittade följande flaskor som ser ut så här. bild kan komma senare.
nr 1
*
*H*
h
4 i botten
nr2
*
*H*
1/3 Lit
1900-2 i botten
nr 3
*
*L*
1/3 Lit
1900-14 i botten
nr4
*
*H*
1/3 Lit
1908
nr5
*
*L*
1/3 Lit
ingenting i botten
nr6
*
*H*
1
-- LITER
3
3 st runda märken i botten
nr 7
finns bild på under den andra tråden (stor blå flaska)
en oöppnad knopp från hammar märkt 1900-2 med ölet kvar.
Så vad säger ni proffs om denna lilla samling finns det någon här som är lite ovanlig? är det möjligt med en värdering på varje flaska? (bli inte arga nu)jag vet vad ni tycker om värderingar men kanske en uppskattning.
Mvh
Helen
3
Har tack vare en annan tråd som jag startade ang den stora blåa flaskan har jag nu blivit väldigt intresserad av dessa knoppölsflaskor som jag har läst att många av er samlar på. Då jag vet att sambon har 7 st gick jag nu för att se vad det fanns i hans samling, jag hittade följande flaskor som ser ut så här. bild kan komma senare.
nr 1
*
*H*
h
4 i botten
nr2
*
*H*
1/3 Lit
1900-2 i botten
nr 3
*
*L*
1/3 Lit
1900-14 i botten
nr4
*
*H*
1/3 Lit
1908
nr5
*
*L*
1/3 Lit
ingenting i botten
nr6
*
*H*
1
-- LITER
3
3 st runda märken i botten
nr 7
finns bild på under den andra tråden (stor blå flaska)
en oöppnad knopp från hammar märkt 1900-2 med ölet kvar.
Så vad säger ni proffs om denna lilla samling finns det någon här som är lite ovanlig? är det möjligt med en värdering på varje flaska? (bli inte arga nu)jag vet vad ni tycker om värderingar men kanske en uppskattning.
Mvh
Helen
3
Comment