Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Den perfekta Engelskmodellen?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Ä.. de är ju bara gamla flaskor alltihop.
    Skämt åsido roligt att Du tittade in LS. Trevlig lördag på Dig själv Bara för det skall jag nog smutta på en single Malt ikväll
    DG

Comment

Lyfter denna tråd. Vad kan Ni säga om mina "engelska modeller". Glaset är väldigt levande, men det är svårt att ge det rättvisa på bild.......
      Den stora har en större punkt under och tre mindre runt om, den har helt välvd botten. Den mindre har inga punkter i botten, den har en botten som är välvd men även något konisk.
      Bifogade filer

Comment

Hallå, var har vi flaskexperterna.....

Comment

Vill inte kalla mig flaskexpert, men jag har väl ett par engelskmodeller. Helan är väl lite äldre än halvan du har. Gissar på 1860- tidigt 70 tal på helan och ca 1870-tal, kanske 80-tal på halvan, men det beror ju lite på teknikutvecklingen vid bruken. Ser ut som om de båda blivit blåsta i kalla formar då ytan ser hamrad och trevlig ut. Var de är tillverkade vetetusan, de är ju inte märkta så det är väl i princip omöjligt att svara på. Mycket trevliga är de hursomhelst.

Comment

Ursprungligen postat av E.B. Visa inlägg
            Vill inte kalla mig flaskexpert, men jag har väl ett par engelskmodeller. Helan är väl lite äldre än halvan du har. Gissar på 1860- tidigt 70 tal på helan och ca 1870-tal, kanske 80-tal på halvan, men det beror ju lite på teknikutvecklingen vid bruken. Ser ut som om de båda blivit blåsta i kalla formar då ytan ser hamrad och trevlig ut. Var de är tillverkade vetetusan, de är ju inte märkta så det är väl i princip omöjligt att svara på. Mycket trevliga är de hursomhelst.
            Lite expert är Du nog ändå. Tack för ett utförligt svar och att Du dessutom tyckte flaskorna var trevliga var ju ett extra plus. Får ge tillbaks med att Wayne Rooney verkar hetast i fotbollsvärlden just nu.

Comment

Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
              Får ge tillbaks med att Wayne Rooney verkar hetast i fotbollsvärlden just nu.
              You bet Två baljor till idag. Ronaldos rekord från 2007-08 säsongen ligger risigt till, det som kändes oslagbart!

Comment

Här kommer några som vid en första anblick är rätt lika, men som självklart skiljer sig åt i detaljer. Det finns två här som platsar i skönhetstävlingen av form och proportioner. Vilka tror Ni?
                Tycker dessa påminner rätt mycket om Din i mitten som du säger är från Bromö, är den märkt i botten..... Du får bättre bild när det har blivit ljust om Du vill.
                Bifogade filer

Comment

Jäpp, min är märkt.

Comment

Jäpp, min är märkt.
                    Kan Du inte visa en bild vid tillfälle, vad säger Du förresten om likheten.

Comment

Den finns redan ute på bild http://forum.precisensan.com/showthr...hlight=brom%F6

Comment

Du EB, den tråden bör lyftas ofta, så den inte hamnar för långt ner i skymundan för nya flaskomaner på forumet. Mäktigt och andäktigt att se de dammiga gamla flaskorna. har Du någon bild på BROMÖ flaskans rengjorda botten så vore det intressant. Tycker att min till formen är lik Din BROMÖ men det står inget under, rökpunkterna är också som på Din, tre runt om och en i mitten. Dagsljusbild på mina "engländare".
                        Bifogade filer

Comment

Working...
                        X