Idag har jag hämtat ut lite prylar på posten.Bla en ölflaska märkt SÖLVESBORG i botten samt 1/3 lit S på bröstet. Eftersom den har årtalet 1921 i botten så är den bland det "nyaste" jag har i min samling men långt ifrån den vanligaste då jag inte känner till så många tidigare.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Sölvesborg
Collapse
X
-
Tack Kecke. Jag är lite små nöjd med mitt samlande för dagen. På en vecka har det hänt mer än vad det gjorde på hela förra året, och då la jag ner mig ganska hårt utan resultat. Jag åkte många mil för att se på "jätte gamla flaskor" som när jag väl kommit fram, inte ville ha ens om jag hade fått dom gratis
Så man får väl vara glad så länge det flyter på..
Det är lite extra kul när det droppar in en flaska som man har en plats "bokad" till i förväg
Nu är det "bara" Rydefors och Haga samt AB som saknas. Haga blir nog kämpigt men man måste ju ha något att jaga vidare efter..
Kommer jag med lösningen eller är jag bara en del av problemet ?
Comment
-
Ursprungligen postat av Björn LTack Kecke. Jag är lite små nöjd med mitt samlande för dagen. På en vecka har det hänt mer än vad det gjorde på hela förra året, och då la jag ner mig ganska hårt utan resultat. Jag åkte många mil för att se på "jätte gamla flaskor" som när jag väl kommit fram, inte ville ha ens om jag hade fått dom gratis
Så man får väl vara glad så länge det flyter på..
Det är lite extra kul när det droppar in en flaska som man har en plats "bokad" till i förväg
Nu är det "bara" Rydefors och Haga samt AB som saknas. Haga blir nog kämpigt men man måste ju ha något att jaga vidare efter..
Jag ska hålla koll efter AB åt dig Björn, jag har haft en väldig tur när det
gäller AB-knoppisar.
Jag hittade 3 st. under 4-5 månader, vi får se om jag kan få tag på någon mer.
Comment
Comment