Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Värde på ölflasksamling?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Värde på ölflasksamling?

Hej! Jag är ny på det här forumet och har bara snabbt tittat runt lite så om frågan har tagits upp tidigare så ber jag om ursäkt och hoppas att ni kan leda mig rätt.
    Jag samlade under mina tonår (tidigt nittiotal) på ölflaskor av olika slag, främst amerikanska. Nu undrar jag om det finns något värde i den samlingen eller om det bara är att åka till glasåtervinningen med allt. Flaskorna är som sagt från tidigt nittiotal, urtvättade och med kork (kapsyl) påtryckt igen. Anledningen till att jag frågar är att jag snart ska flytta och har inte plats för samlingen på det nya stället.
    Tack på förhand
    D.

Är flaskorna från tidigt nittiotal har jag svårt att se ett ekonomiskt värde i dom, men ett kuriöst värde kan dom väl ha
    --eller hur det nu va.

Comment

Ursprungligen postat av degothia Visa inlägg
      ...Nu undrar jag om det finns något värde i den samlingen eller om det bara är att åka till glasåtervinningen med allt...
      Jag föreslår att du annonserar ut samlingen till högstbjudande i t.ex. nostalgiska tidningar och på webben. Det verkar enkelt och billigt att saluföra prylar numer!

Comment

Tack så mycket för svaren, jag tror att jag ska försöka sälja samlingen.
        D.

Comment

Working...
        X