Hittade hem med en annan massa skräp. Smutsig och dan men trevligt med en ölflaska med sigill. Gjord i tvådelad form. Men vad står KB för och när/var kan den vara gjord?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
En dansk ölflaska
Collapse
X
-
Kongens Bryghus - är gjort på et danskt glasbrug (et vilket som helst).
Är det et sigil - eller "bare" präget i formen?
Fin flaska. - Grattis!Det finns människor som är så primitiva, att de tror att rikedom är pengar!
Min hemsida: www.antikflasker.dk
Comment
-
Visst är "sigillet" i formen, inte en egen glasklick. Under vilken period gjordes de? Har sett att de även fanns i tredelad form.Ursprungligen postat av PLYNG Visa inläggKongens Bryghus - är gjort på et danskt glasbrug (et vilket som helst).
Är det et sigil - eller "bare" präget i formen?
Fin flaska. - Grattis!
Comment
-
Denne form (typ) gjordes i perioden 1903 - 1927 för maltöl och porter.
Neutrale och med reklam ("Marstrands Bryggerier", "krone och KB", "Alfred Benzon" och "PATENT").
"Krone och KB" finns även stämplad i "egen glasklick".Det finns människor som är så primitiva, att de tror att rikedom är pengar!
Comment
-
Absolut!!! - Och skulle du väre interesserad i ett byte med en like värdig svensk, da kontakt meg gerne på e-mail.
God Påske till alle, som läser detta!Det finns människor som är så primitiva, att de tror att rikedom är pengar!
Comment
-
Jag har ju en svaghet för svenska engelskmodeller, så visst är sådana byten välkomnaUrsprungligen postat av PLYNG Visa inläggAbsolut!!! - Och skulle du väre interesserad i ett byte med en like värdig svensk, da kontakt meg gerne på e-mail.
God Påske till alle, som läser detta!
Comment
-
Jag såg helflaskan till salu en gång på en slags "lyx-loppis" Minns att den var alldeles för dyr för mig då. Det roliga och intressanta med dessa flaskorna är att det verkar som om man blåst både helan och halvan i samma form. Man har troligen skjutit upp botten i formen när man blåste halvorna och haft den sänkt när man blåste helor.Kommer jag med lösningen eller är jag bara en del av problemet ?
Comment
Comment