Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Klarglas knoppis?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Klarglas knoppis?

Fann en "knoppis! med porslinskork, hamrat glas, vridet och blåsigt glas med märkning tre stjärnor L och d. Knoppen ser ut att vara en riktig knoppis trots ringen där metallfästet sitter. Har inte sett en sån här förrut. Vanlig?
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Jag har några stycken, men vanliga är de definitivt inte. En hundralapp har mina kostat styck, men en fick jag ge 200 kr för. Borde bli dyrare än så på Tradera om "rätt" personer är där.

Comment

Har varit ägare till tre st. av dessa maskinblåsta ofärgade knoppisar, men de har alla haft en helt vanlig s.k. knopp.

Vad gäller prisbilden är det inte alls svårt att instämma med den gode JJ.
      --I de blindas rike är den enögde kung.--

Comment

Det var roligt att höra! Tack LS o JJ.

Comment

Denna flaska är inte maskinblåst utan blåst i tredelad form! Det framgår tyvärr inte av bilden. På knoppen finns patentkorksspåret.
          Bifogade filer

Comment

Sista gången man bedrev munblåsning i Surte Glasbruk var just under "ditt" år på flaskan, dvs 1925. Skälet lär vara att det var något krångel med Lynch b -maskinerna. Med den mynningsringen som din flaska har skulle man kunna tro att du är RELAtivt ensam om ett innehav.
            --I de blindas rike är den enögde kung.--

Comment

Working...
            X