Har varit i Karlshamn i helgen. På hemväg hittade jag ett loppis nånstans vid Väckelsång. Eftersom jag inte hittade något som föll mig i smaken, köpte jag två knoppis. En Borensberg med pilsneretikett från Gustafsbro. Flaskan har ett B på halsen och i botten 1924. Är detta årtal? Den andra en 1/3 Årnäs. I botten står Årnäs och 21 och under 1915. Årtal?
Har blivit påverkad av allt knoppissnack.
Hälsningar K-trollet.
Har blivit påverkad av allt knoppissnack.
Hälsningar K-trollet.
Hade en innan gårdagsinköpet. Den har enbart en 7:a i botten och på halsen något som ser ut som ett H och under det 9. På flaskan sitter fragment av en pilsneretikett från Carlshamns bryggeri. Kan någon möjligtvis berätta något om "putellen".
. Köpte den på genomresa i Småland under helgen. Det fanns en hel del knoppisar och andra flaskor. Köpte endast den med W på eftersom jag inte hade någon sådan förut. På en ditklistrad lapp står Wenzelholm, och i botten finns ytterligare en lapp med 144. Fick uppgift om att flaskorna "kommer nog från en samlare".
Är det årtalsmärkningen i botten?
. På bröstet står ett B. Inte ett sådant B som på knoppisen från Borensberg, utan detta B är mindre och nedre delen är större än den övere. Efter B står ett litet r (eller ett t). Jag tror att det att det står: Br. Punkten är med. Tre stjärnor runt om. Under 1/3 lit. I botten 1900+3.
Comment