Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Amerikapakke III

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Amerikapakke III

Denne flaska ankom en Norsk postkasse i dag. Den kom fra Jomfruøyene via Florida. Da bildet er litt dårlig, så gjentas teksten her. I buen står: ESKILSTUNA BRYGGERI-AKTIEBOLAG. Over buen er det en krone, og inne i buen er det en "arm" som holder et knippe på 3 "lyn" og ved siden av står tallet 3694. Telefonnr?
    Radene med tekst nederst på flasken sier følgende:
    HERRMAN EGNELL
    HOFLEVERANTØRER
    ESKILSTUNA
    Ellers kan opplyses at flasken er 25 cm høg - rommer 3,5 dl og er merket LILJEDAHL i bunnen
    Bifogade filer

Egnells bryggeri är också känt från Småland. Tror att det ingick i en koncern : Smålands Bryggerier i Jönköping ? Sedermera lär Åbro bryggeri i Vimmerby köpt upp Engnells.
    Rätta mej om jag har fel.

Comment

Det var alltså du som köpte den.
      Var med och bjöd på den, men det är långt, för att inte säga flera mil från vad jag samlar på. Tänkte man kunde sälja den på Tradera och tjäna pengar på den, men den var lite sandrullad vad jag förstår.

Ovanlig som busen är den i alla fall, oprövad på Tradera är den också vad jag vet.

Comment

Hmmm den missade jag på nätet, den hade jag nog
        varit med och bjudit på annars.

Grattis till en snygg butelj.

Comment

den flaskan eller liknande är väll med i knoppis boken

kommer ihåg detta då jag själv är uppvuxen och fortfarande i bosatt i denna hmm nåja eminenta stad Eskilstuna, jag har forskat lite kting dessa bryggerier i Eskilstuna men ej kommit något riktigt konkret utan bara en massa antaganden, då det verkar som om att det har legat mig veterligen i alla fall 4 kanske fler bryggerier i Eskilstuna genom årens lopp...

mvh mrmagic
          The future is unwritten lets create tomorrow

Comment

Är det Ebay ni hittar flaskor som inte ni köper på tradera?
            Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör

Comment

Det er riktig som Lars skriver at den er litt sandrullad. Men det er fortsatt en meget god flaske. Den er faktisk bedre enn slik den var beskrevet.
              For egen del liker jeg den godt, men vet ikke sikkert hva jeg gjør med den. Har nok litt i bakhodet at om det dukker opp en god norsk flaske i bytte, så kan det bli en handel.

Comment

Da var den på Tradera, men med den forskjellen at denne er kortere - 21 cm mot min 25 cm - samt at her er det skader innvendig i munningen. Utfra gitte bud har jeg ingen grunn til å angre på kjøpet.

Comment

Varför hittar inte jag sådana flaskor, det gapar många stora hål i samlingen
                  --eller hur det nu va.

Comment

Working...
                  X