Mina samlarområden kommer och går men jag kan aldrig släppa det här med häftiga flaskor (som kanske några av er kommer ihåg från det andra forumet för länge sedan).
Nu har jag gjort ett längre uppehåll i forum vad gäller flaskor och buteljer. Samlar fortfarande men är intensivare inom andra områden just nu.
Är intresserad av att veta vad som hänt med kunskaperna kring ursprunget på knoppisen med ihopsatt A och B på halsen. Har två stycken. Är de vanligare nu för tiden (för något år sedan var det inte många av samlarna som hade någon)? Vet man nu var de är gjorda?
Nu har jag gjort ett längre uppehåll i forum vad gäller flaskor och buteljer. Samlar fortfarande men är intensivare inom andra områden just nu.
Är intresserad av att veta vad som hänt med kunskaperna kring ursprunget på knoppisen med ihopsatt A och B på halsen. Har två stycken. Är de vanligare nu för tiden (för något år sedan var det inte många av samlarna som hade någon)? Vet man nu var de är gjorda?
hade det varit 1 april hade jag skrivit att du har fått tag på en Aboga, men som sagt jag tror ej någon riktigt vet var de kommer ifrån, vore kul om någon hade en teori i alla fall då jag inte har en sådan alltså teori om var den kommer ifrån, kan man se något geografiskt mönster över var de har dykt upp kanske ?
hade precis denna märkning men det stämmer inte alls med tiden när detta glasbruk märkte på det här viset. Jag misstänker att föregående skrivare har den bästa teorin för tillfället. Bevisligen hade Arboga Glasbruk en del lite speciella märkningar före år 1900. AlsterBro är inte vidare sannolikt, även om en och annan kringboende skulle vilja att så skulle vara fallet. Där flaskorna geografiskt dykt upp talar oerhört mycket mer för Arboga jämfört med Alsterbro.
Comment