Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Knoppis utan öl

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Knoppis utan öl

En av två saker som fick följa med hem från Dalarna. En oöppnad flaska med Aseptin från Jungfru Åhrberg. ruggigt bra skick på etiketterna. kan inte vara äldre än ca 1930-tal då knoppis en är en j-märkt Hammar. Kul som kuriosa
    Bifogade filer

Snygg etikett.
    Ytterligare ett bevis på att dessa flaskor har kunnat innehålla precis vad som helst.

Comment

Trevlig flaska E.B

Intressant etikett på den..

mvh mrmagic
      The future is unwritten lets create tomorrow

Comment

Det var verkligen en udda ettikett på en ölflska.
        Man får ju hoppas att ingen "fyllbult" förväxlade den. - Lär nog ha blivit en intressant smakupplevelse...

Comment

Hade tänkt skriva något förrut men det blev inte av - eftersom jag nämnde flaskan i en annan diskussion så passar jag väl på och skriver nu istället :-)
          Intressant med etiketten - jag undrar ju om inte etiketten tryckts kanske redan på 1800-talet i stor mängd, och sedan funnits kvar i stora mängder - kanske var inte försäljningen så stor? Har svårt att tro att man skulle fortsätta trycka den här etiketten oförändrad så sent som på 30-talet - den känns helt antikverad då.
          Även om man ville sälja på att producera ett gammalt beprövat recept borde man ju ha moderniserat stavningen?

Comment

hmm angående dessa knoppisar och etiketterna på dem

Vet att eller rättare sagt såg 2st i veckan som kommer från gamla apotek den ena var från Wingåker kommer jag ihåg, vad den hade innehållit kommer jag ej ihåg, tog ej någon bild hade inget att med, men kommer att göra det nästa gång jag får möjligheten till det. Så vad jag försöker säga är att dessa flaskor även kunde ingå i någon form av std sortiment ( troligtvis på apotekarns eget bevåg, i vissa apotek kom ihåg att de blandade ihopp både det ena och det andra ; ) på dessa apotek på den tiden ).

Mvh mrmagic
            The future is unwritten lets create tomorrow

Comment

Working...
            X