En för mig lite ovanlig flaska för den är ca 1,5cm kortare än dom jag har tidigare, hur kommer det sig?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
En som är kort?
Collapse
X
-
Inte helt ovanligt att det kan skilja lite på höjderna.
En fin liten samling du har där!
Vi får hoppas att Björn L, AF eller LS tittar in och ställer allt tillrätta.
Din brungröna skulle jag gå långt för att få!Gud gjorde några perfekta huvuden,
resten satte han hår på.
Comment
-
Har jag blivit knäpp.
I detta hörn har jag haft 5st helor av Engelsk modell i minst 3år och nu finns där 1 kvar.
Tredje från vänster.
Sambon bedyrar att hon inte vill befatta sig med mina flaskor och således inte rört dem, jag kan kanske eventuellt flyttat ner dom i kistan själv men jag är skeptisk
Måste kolla upp detta i morgon och återkommer med bilder då Sladden
--eller hur det nu va.
Comment
-
En för mig lite ovanlig flaska för den är ca 1,5cm kortare än dom jag har tidigare, hur kommer det sig?
Försök till svar : Höjden på hela flaskan är ofta ointressant eftersom det berodde på hur hur man skränkte av från pipan, vilket Hirvi redan skrivit om, men höjden och diametern på flaskans kropp är det intressanta. Jag skulle kunna tänka mig att din flaska helt enkelt har en avvikande rymd, den rymmer sannolikt inte ett kvarts stop utan något mindre. Töm i vådis i flarran upp till ungefär där axlarna går över i hals, töm sedan upp detta fludium i någon typ av mätare så ser du vad den är gjord för att innehålla. Jag gissar på 28 cl.--I de blindas rike är den enögde kung.--
Comment
-
Comment
-
Jasså du det tycker du, en vanlig lerkrukaUrsprungligen postat av Sladden Visa inläggDen är fin, den där!
--eller hur det nu va.
Comment
Comment