Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stor flaska.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Stor flaska.

    Denna flaska är 45 cm hög.
    Märkt i botten: cl 300 A MOd? D?p.
    Är det en treliters vinflaska eller vad?
    Bifogade filer

  • #2
    Är det inte en 4 liters jag tycker den ser stor ut!?

    Comment


    • #3
      Med tanke på all information som finns på flaskan misstänker jag att den inte är alls gammal, den skulle kunna vara väldigt ny rentav.
      --I de blindas rike är den enögde kung.--

      Comment


      • #4
        Ja LS.
        Jag tror själv att den är väldigt ny.
        Undrar egentligen bara om den är en vinflaska eller en prydnadsflaska. (Sådana görs det ju massor av). Tyckte formen var kul.

        Comment


        • #5
          Håller med dig, formen är speciell. Flaskan ser vid en hastig titt väldigt gammal och handgjord ut. Det är säkert det som är meningen, antyder man ålder i samband med vin är det enbart positivt och kan påverka försäljningen i en gynnsam riktning.

          För att vara lite morgonfilosofisk, det är synd att reklamfolket tänker tvärt om när det handlar om människor i förhållande till ålder.
          --I de blindas rike är den enögde kung.--

          Comment


          • #6
            Jag tycker mig känna igen formen på flaskan. Jag tror att det är en dubbelmagnum från Barolo eller Barbaresco i Italien. Vill minnas att en producent i området använde sig av denna sneda form i marknadsföringssyfte. En producent i Châteauneuf-du-Pape har definitivt gjort det men flaskorna därifrån är gröna och har alltid ett påvligt sigill.
            "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
            Konfucius

            Comment


            • #7
              Tack B-G.
              Är väl på spåret nu.
              Har själv sett denna vinflaskemodell men kan inte komma ihåg vad det var (tror att den var i typ frostat glas), vanligt billigt vitt vin, dessutom var det ju en vanlig 75 cl flaska.
              Har inte själv sett 3-liters på systemet här i Sverige men det kanske också är vanligt.
              Hoppas på fler svar trots att detta inte är vare sej gammalt eller samlarvänligt.

              Comment

              Working...
              X