Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hej på er

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Hej på er

Jag är ny på denna sida och ser fram emot mycket roligt.
    Jag är 27 år och mycket mycket intresserad av allmoge allt vad det innebär. Från det enklaste till det finaste. Samlar själv på textilier, träföremål spesiellt skrin och askar och äldre porslinsdockor.
    Finns det andra lite yngre med samma intresse som jag på denna sida?

Hälsningar
    Lina

hej Lina!
    Vet inte hur många som inte gett sig tillkänna av PES besökare, men jag är 35 år och jag tror inte det finns så jättemånga yngre allmogesamlare (beror väl lite på hur man definierar det).
    Några som brukar gästa här känner jag till alla fall - du kanske får söka dem på facebook i stället :-)
    Porslinsdockor har jag inte så mycket av, men textilier - och sedan har jag väl en del skrin, om än inte några jätteimponerande. Skall kanske försöka lägga upp lite mer när jag får tid.

Välkommen hit i alla fall!

Comment

Hej Lina. Vi är inte så många allmogefrälsta kvar här i landet. Återväxten är dålig. Därför kul att någon yngre intresserar sig för detta. De flesta av oss är nog gamla gubbar och en och annan kvinna som sysslar med allmoge här på PES. Var gränsen går mellan ung och gammal beror nog mest på en själv. Kom gärna med frågor och bilder så skall vi försöka hjälpa dig svara efter bästa förmåga. Ibland kanske man inte frågar utan bara vill visa upp ett eller annat föremål som är intressant. Hoppas även att vi gamla gubbar får vara med och titta och svara.
      Last edited by Ulferic; 2008-02-09, 18:28.

Comment

Är väl i varje fall halvung med mina 36 och gillar allmoge så lite återväxt finns det allt.

Comment

Visst finns det återväxt även bland de som gillar allmoge. Men jag tror inte det det finns många runt de tjugo som intresserar sig. Hoppas jag har fel.

Comment

Jag känner alla fall en tjej till på 27 år som samlar allmoge. Fast många är det nog inte :-)

Comment

Men allmogeintresset väcks väl normalt i högre ålder? Hur många av dagens allmogefreaks har varit det sedan tonåren? Det hör nog till ålderstrappan att först intressera sig för det moderna och vartefter dra sig längre bak i tiden...

Kul att du hittat hit, Lina. Jag hoppas vi kan ha kul här oberoende av ålder. Det är ju lite av charmen på Internet, tycker jag. Man kan umgås över ett specialintresse och allt annat är oväsentligt.

Comment

Då har man uppnåt högre ålder. Men det ligger nog något i vad du säger, halkade in på gamla prylar via konstglas och i viss mån Rörstrands stengods, men nu glider det över till mer äldre prylar inklusive allmoge.

Comment

Working...
                X