Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Allmogemöbler

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Allmogemöbler

Såg på Antikmagasinet inlägget om allmogemöbler och att kistor inte är populära är väl ganska känt. Nåväl jag har 2 st, en målad som bilderna visar och en helt omålad i ek. Den målade är daterad 1824 och används till att förvara dynerna till trädgårdsmöblerna och den omålade står vid fotändan vid sängen och innehåller sängkläder och extra täcke. Bägge perfekta för sitt ändamål.

Fyll gärna på med andra allmogemöbler för jag hittade ingen tråd specifikt för detta.
    Bifogade filer
    Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör

Är själv lite av kistfantast. Kistor är inte speciellt högt värderade om de är stora och målningen inta av högre kvalitet. Undantag finns naturligtvis. Stora skånska kistor med välvt lock och ordinär målning är nästa gratis. Kistor med platt lock är gångbara då de går att använda till bord. Din målade kista har kvinnliga initialer. Använder också mina kistor till förvaring av diverse prylar. Skulle vilja ha mer kistor men utrymmet sätter stopp för kistor av större storlek. Kistor av mer hanterbar storlek och med rätt ursprung och målning har stått sig genom åren och har pris därefter.
    Får försöka bidraga med några.

Comment

Working...
    X