Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Test.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Test.

    Allmogesaker är inte alltid helt lätt att veta vad de var avsedda till. Den övre av de tu är nog inte så svår, men vad är den undre avsedd att användas som?
    Bifogade filer
    --I de blindas rike är den enögde kung.--

  • #2
    Att det här handlar om skohorn för höga stövlar är det ingen tvekan om i det undre fallet. Man kan se på skärningen att det kommer från Stockholm, ett typiskt arbeta från den inre stadens gata. Mammas gata om sanningen skall fram.
    Det övre föremålet har den rätta klatschen för att vara ett så pass harmlöst föremål. Pitzabagarens främsta verktyg efter 1985. Hjärtat har dock tillkommit i senare tid då även hjätlösa personer såsom polisen hade dessa i ställer för väktarsax.
    Det är med en viss underdånighet jag framför mitt inlägg, skäms lite över att förstöra nöjet för andra att gissa. Men är man på hugget en fradag så skall man inte försitta chansen.

    Comment


    • #3
      Såg att Drängahuset annons skymde sikten för skohornet, är det inte lite synd nu när vi får skåda så pass fina saker i bild. Fick en "tankeöverföring" från Drängahuset där dom påstod att över 75% av drängarna var överens som det är ett bollträ.

      Comment


      • #4
        Gissning!

        Jag gissar att den övre är ett "klappträ" Som användes vid tvätt
        den nedre kan den används vid beredning av lin kanske....(vild gissning)

        Pjotr

        Comment


        • #5
          Den inskurna symbolen är inte ett hjärta, utan en bakdel. Allt för att visa var den bör träffa. Snygga kvisthål , tycker jag.
          Den undre är lite knepigare. Lång, rak med räfflor... Förslagsvis textil användning där det handlar om att något inte får åka av förrän det är dags. Kan det vara en pinne för tvättkokning eller garnberedning?

          Comment


          • #6
            L.S. har du gjort bollträt själv? Om det är som jag förmodar så är det för smalt, är det björk, tusan vad långt handtag i förhållande till övriga.
            Det känns inte så bra!?

            Comment


            • #7
              Klappträt med bakdelen (haha) är naturligtvis rätt.

              Den undre saken har, när den inte användes, burits i en slida vid höften, ungefär som ett svärd eller dylik tingest. I denna slida har det varit en blandning av fin sand och fett. Hjälper ledtråden?
              --I de blindas rike är den enögde kung.--

              Comment


              • #8
                Jag förmodade först att det var någon mini mangel men nu vet jag att det är ett bryne för lie.

                Comment


                • #9
                  För det svaret får du 766 guldstjärnor att klistra in i boken!
                  --I de blindas rike är den enögde kung.--

                  Comment


                  • #10
                    Tack det var snällt!

                    Comment


                    • #11
                      Vi får ta en "bägare" bara för att det skall hända något. Sådana här har ni inte omkring knutarna förmodar jag.
                      Bifogade filer

                      Comment


                      • #12
                        På A svarar jag KLAPPTRÄ.
                        På B svarar jag PINNE ATT TORKA ÅLSKINN PÅ.

                        Comment


                        • #13
                          Var tusan kom den hiskeliga bilden från? Jag är nog i fel "tråd"". Jag får börja om från början.

                          Comment


                          • #14
                            Det ser glödhett ut.........Skååål.

                            alltid trevligt med en dram med trevligt sällskap så här på lördagskvällen.


                            Pjotr

                            Comment


                            • #15
                              Det är mycket brat om sprit och smiska bakar här inne. Är ni smiskepojkar?

                              Comment

                              Working...
                              X