Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kyrkbåt

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Kyrkbåt

Vem tror Ni har designat denna. Svensk hemslöjd, designad av två personer som också var ett par. Ledtråd ? Ja, själva föremålet tycker jag får räcka. PS roddarna och styrmannen bär Leksandsdräkten.
    Bifogade filer
    Last edited by prylsnubben; 2010-12-02, 12:36.

Det var en jobbig fråga prylsnubben. Skall fråga min lillebror han kan sånt här.

Comment

Systrarna Jobs. Gochen och...minns inte det andra namnet, eller var de ett par?
      Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Ursprungligen postat av Ulferic Visa inlägg
        Det var en jobbig fråga prylsnubben. Skall fråga min lillebror han kan sånt här.
        Ulferic står över tillsvidare.

Comment

Om det är Lisbeth Jobs kan ju Lille Bror Söderlundh ha haft något med båten att göra? Att Jobsarna hade med båten att göra visste jag, men inte vem av dem som gjort den. Däremot har den varit pris i kyrkbåtsrodden under ett flertal år.

Comment

Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
            Systrarna Jobs. Gochen och...minns inte det andra namnet, eller var de ett par?
            Så nära, så nära. 1/4 rätt tillsvidare, alltså halva den ena halvan.

Comment

Aha... Ulferics svar var visst en liten lustighet :-D

Comment

Ursprungligen postat av FBQ Visa inlägg
                Om det är Lisbeth Jobs kan ju Lille Bror Söderlundh ha haft något med båten att göra? Att Jobsarna hade med båten att göra visste jag, men inte vem av dem som gjort den. Däremot har den varit pris i kyrkbåtsrodden under ett flertal år.

Helt RÄTT FBQ, Ulferic visste ju svaret allra först så dubbelt grattis.
                Att den var pris i kyrkrodden visste jag inte, KUL.

Comment

Bläddrar i gamla nummer av Svenska hem i ord och bild.
                  Lite fakta om kyrkbåten. Lillebror Söderlundh och Lisbet Jobs erhöll 1946 andra pris i klassen "trä". Tävlingen arrangerades av Svenska Turisttrafikförbundet, NK och Slöjdföreningen.
                  Första pris i klassen keramik vanns av Ursula Printz med figurerna Allmogeljus.
                  Bifogade filer

Comment

Working...
                  X