Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Övergiven trekant

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Övergiven trekant

Det hände, fast det inte skulle kunna hända. Trädgårdskulan hade vilat på denna smidesställning i flera år, plötsligt, när jag stiger innanför dörren, får jag beskedet av min sambo; din trädgårdskula föll av ställningen. Nej, jag skojar bara; jag fick beskedet på telefon, men jag var lika förkrossad när jag kom hem, spillrorna låg i en pappaerskorg med plastpåse invändigt. SPARA spillrorna, en sådan tortyr?
    "Ja men jag vill ju bara att du skulle se, så du inte misstrodee mig" Jo det är sant, Trädgårskulan hade aldrig varit ngn favorit här hemma. Det söööög att den var borta. Vad ska jag nu med trestället till???
    Bifogade filer
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
    Det hände, fast det inte skulle kunna hända. Trädgårdskulan hade vilat på denna smidesställning i flera år, plötsligt, när jag stiger innanför dörren, får jag beskedet av min sambo; din trädgårdskula föll av ställningen. Nej, jag skojar bara; jag fick beskedet på telefon, men jag var lika förkrossad när jag kom hem, spillrorna låg i en pappaerskorg med plastpåse invändigt. SPARA spillrorna, en sådan tortyr?
    "Ja men jag vill ju bara att du skulle se, så du inte misstrodee mig" Jo det är sant, Trädgårskulan hade aldrig varit ngn favorit här hemma. Det söööög att den var borta. Vad ska jag nu med trestället till???
    Den trefoten, brandringen kan säkert klara sig själv
    Eller så får du införskaffa dig något att ställa där på
    Att man får va som man är,när man inte blev som man skulle...

Comment

Du kan väl ställa en fin hängblomma på den, planterad i en gammal bucklig bunke. Eller införskaffa ett nytt klot på avd. trädgård på byggmarknaden. Jag har sett fina klot på byggmarknaderna. Mvh
      Man ska leta efter det roliga i livet, det tråkiga får man ändå.

Comment

Skaffa en ny gammal kula. Det ska inte vara helt omöjligt!

Comment

Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
          Den kan du sitta på å njuta av höstens alla färger!

Comment

din gamla trefot är snygg som den är, ta in den och ha den till grytunderlägg, du vet gammalt smide får man aldrig för mycket av
            behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Jo, den klarar sig nog på egen hand, men nu letar jag ngt stort och rundbottnat som behöver en tron att sitta på!

Comment

Pall kanske?

Comment

Ursprungligen postat av Kolmårdstrollet Visa inlägg
                  Pall kanske?
                  tänkte precis samma tanke stort och runt
                  behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Ursprungligen postat av Kolmårdstrollet Visa inlägg
                    Pall kanske?
                    så rätt så rätt!!

Comment

Inte förrän den här frågan dök upp, hade jag hört talas om trrädgårdskula!
                      Så jag bildgooglade på det och fick se olika varianter, men vanligast är väl kvicksilverfolierade glaskulor? Snyggt.
                      Som alternativ kanske Du kan söka efter en kanonkula från 30-åriga kriget, och baxa upp den på stället, Äjth?

Comment

Ja vad ska vi gör vi övergivna trefötter
                        Nu när vi inte får vara i elden
                        Ska vi bilda fackförbund
                        Fram för trefötterna i elden
                        Bifogade filer

Comment

Eller så får vi bära annan bråte
                          Går det också
                          Bifogade filer

Comment

Working...
                          X