Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spade.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Spade.

Japp, en spade helt enkelt.
    Bifogade filer
    Man ska leta efter det roliga i livet, det tråkiga får man ändå.

Kommer med några jag också
    Bifogade filer
    Att man får va som man är,när man inte blev som man skulle...

Comment

Åh, va kul, nu ska jag ha en liten gissatävling för mig själv vad du har på vägga. Du rättar när jag har fel, ok? Andra bilden: En skyffel, konstig påk??, en svängel till hästkärra, en lin-raffsare, spade, borr till timmer för dymling (husbygge) den sista kan vara nåt att spänna timmerlasset med?? Hoppas jag får nåt poäng.

Comment

Ursprungligen postat av viol Visa inlägg
        Åh, va kul, nu ska jag ha en liten gissatävling för mig själv vad du har på vägga. Du rättar när jag har fel, ok? Andra bilden: En skyffel, konstig påk??, en svängel till hästkärra, en lin-raffsare, spade, borr till timmer för dymling (husbygge) den sista kan vara nåt att spänna timmerlasset med?? Hoppas jag får nåt poäng.
        Det var bara ett fel, spännaren är för att spänna stängseltråd
        Påken är nog en stöt

Comment

Jihooo! Vad vinner jag?? Tyvärr har jag inte så mycket gammalt här, men annars hade jag nog kunna gräva fram nåt som du kunde gissa på. Ska kolla om jag har nåt. Man vet aldrig.

Comment

Hoppas du hittar något
            här har du hela väggen

Comment

jag gissar vidare, en såg, högaffel, timmersax??, kratta, spade, nåt att hänga upp en döö älg på??, timmerspännare igen??, en potatis hacka...Hmm hoppas det gick lika bra denna gång

Comment

jag gissar vidare, en såg, högaffel, timmersax??, kratta, spade, nåt att hänga upp en döö älg på??, timmerspännare igen??, en potatis hacka...Hmm hoppas det gick lika bra denna gång
                Den är redan rättad på länken

Comment

jag ska kolla, men jag ville inte fuska.

Comment

När man ser Viols spade så funderar man lite på att man brukar kalla tiden före vikingatiden för järnålder trots att det dröjde till sent 1800-tal innan det blev en självklarhet att använda järn till hela spadbladet .........
                    Nej, det är inget loppspel.

Comment

Ursprungligen postat av Mochens_gubbe Visa inlägg
                      När man ser Viols spade så funderar man lite på att man brukar kalla tiden före vikingatiden för järnålder trots att det dröjde till sent 1800-tal innan det blev en självklarhet att använda järn till hela spadbladet .........
                      Järn var dyrt långt in på 1800 talet
                      Den som inga pengar fick av avlönat arbete. Fick försöka ha låga utgifterna
                      Trä och andra naturliga material gick att ta till vara i skogen
                      Men lite järn erfordrades ,så man fick avyttra något för att få järn
                      Och då i form av smit stål i bonde samhället

Comment

Japp, en spade helt enkelt.
                        är du säker på att det är en spade??? ser inte ut att vara nog vass i kanten för det... ser mer ut som en daskare juh
                        livet är som regnet! antingen duggregnar det eller så regnar det inte ett dugg!

Comment

Ursprungligen postat av Fireflites Visa inlägg
                          är du säker på att det är en spade??? ser inte ut att vara nog vass i kanten för det... ser mer ut som en daskare juh
                          men ser du inte att det är en pizzaspade? jo man sjunger italienska arior och bakar pizza i hushållsugnen varje söndag, enda kruxet med denna är att den är bökig att få in i diskmaskinen

Comment

men ser du inte att det är en pizzaspade? jo man sjunger italienska arior och bakar pizza i hushållsugnen varje söndag, enda kruxet med denna är att den är bökig att få in i diskmaskinen
                            *skratt* tänkte att det var nog antingen det eller ett redskap för mer slutna sällskap i bokstavsbeteckningarna bdsm
                            livet är som regnet! antingen duggregnar det eller så regnar det inte ett dugg!

Comment

Här har träspaden nästan blivit en spade helt i järn.
                              Bifogade filer

Comment

Working...
                              X