Ursprungligen postat av Ulferic
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Knivar
Collapse
X
-
-
Det vara fest i finska parkenUrsprungligen postat av luchur Visa inläggDenna finska? kniv har jag hemma. Har försökt tyda signeringen/skriften på bladet utan framgång, är det någon som ser vad där står?
Knivar delas ut vid ingången
Ambulans avgår varje halvtimme
Hjärtligt välkomnaAtt man får va som man är,när man inte blev som man skulle...
Comment
-
Nu driver du väl med migUrsprungligen postat av Lars H Visa inläggDet vara fest i finska parken
Knivar delas ut vid ingången
Ambulans avgår varje halvtimme
Hjärtligt välkomna
Inte får väl all den texten plats på det lilla bladet
Comment
-
det får den inte, var bara något jag mindes från bardomenUrsprungligen postat av luchur Visa inläggNu driver du väl med mig
Inte får väl all den texten plats på det lilla bladet
Att man får va som man är,när man inte blev som man skulle...
Comment
-
Tror att det står Kauhava som på denna ?Ursprungligen postat av luchur Visa inläggDenna finska? kniv har jag hemma. Har försökt tyda signeringen/skriften på bladet utan framgång, är det någon som ser vad där står?
I fri översättning från Finskan
.
Alltså : Mäkipelkola, Kauhava-vilket blir....."ordbajseri"
PS. Brukar själv ordbajsa ibland......
Last edited by prylsnubben; 2010-09-21, 21:53.
Comment
-
Ahh då förstår jagUrsprungligen postat av Lars H Visa inläggdet får den inte, var bara något jag mindes från bardomen
Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inläggTror att det står Kauhava som på denna ?
I fri översättning från Finskan
.
Alltså : Mäkipelkola, Kauhava-vilket blir....."ordbajseri"
PS. Brukar själv ordbajsa ibland......
Jag kan läsa ut att det står Kauhava nederst, men över står det nånting annat? Börjar på R?? och andra ordet börjar på P. Har tagit nya bilder på märkningen den översta bilden visar första ordet och bild nr 2+3 visar hela bladet och resterande bilder andra ordet.Ursprungligen postat av engelsson Visa inläggO Mäkipelkola Kauhava..bör vara Onni Mäkipelkola som tillverkade knivar i Kauhava..på 40-talet
Comment
-
P=Puukko, Kniv. R=Rauhaan, Fred.Ursprungligen postat av luchur Visa inläggAhh då förstår jag
Jag kan läsa ut att det står Kauhava nederst, men över står det nånting annat? Börjar på R?? och andra ordet börjar på P. Har tagit nya bilder på märkningen den översta bilden visar första ordet och bild nr 2+3 visar hela bladet och resterande bilder andra ordet.
FREDSKNIV, kanske
.
Last edited by prylsnubben; 2010-09-21, 22:31.
Comment
.
Comment