Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mysterium.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Mysterium.

Bricksystem kör jag med. Det mesta flyttas runt med/på brickor. Bra brickor, gedigna, lättburna, pålitliga.
    I bricksystemet ingår oxå att det mesta STÅR på brickor oxå. Ett opraktiskt system kan tyckas, eftersom alla brickor alltid är upptagna.
    I morse letade jag efter en tom bricka och fann, märkligt nog, en.
    Det var en självtömmande bricka. Fint pressglas och andra trevliga porslins och glasting hade mött klinkersen i källaren. Paboooom måste det ha sagt när jag inte hörde, förmodligen när jag och andra alla i huset sov. Dörren var tillstängd ordentligt. Två brickor stod stadigt placerade på en jätterulle med bubbelplast. De hade stått där länge för övrigt.
    Ingen hund väckte mig, ingen sambo. Ändå sov vi alla i vardagsrummet rakt ovanför det rummet i vilket brickan tömt sig själv, denna natt då renoveringen av huset gjort detta mest praktiskt. INGEN hörde något!!
    Andar finns ELLER självtömmande brickor.
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Det finns alltid en naturlig förklaring! Oftast handlar det om att någon av de inblandade inte berättar allt de känner till. Alternativt att ett antal till synes oberoende händelser inte kopplas ihop till en händelsekedja på rätt sätt.

Comment

Jag satsar på andarna.
      Dom såg när du skrev och visade vad som samlats i källaren och tyckte dom skulle hjälpa dej gallra lite.

Comment

Det är klart att det inte kan förklaras!! Hundar tror inte på andar och ställer till med liv inför det ljud som rimligen uppstått. Händelsekedjorna har jag gått igenom Peter.
        Det måste vara andarna. På brickan låg flertalet skärvor av porslin o glas. m. m som jag funnit på gamla industriområdet här. Vi plockade hem dem för drygt två veckor sedan och jag skulle plåtat idag, bl.a Ferdinand Lundqvist glas-biten. Ngt vill att jag INTE....

Comment

Andar finns inte, som Peter säger det finns säkert en naturlig förklaring. Allt annat är crap i mina ögon. I detta ämne är jag kategorisk!

Comment

Ande-prat brukar få män ur balans, inget konstigt med det! Min sambo tror inte heller, men BÖRJAR mjukna långt långt ut från kärnan.
            Det är klart att ngt annat än vanliga fysikaliska lagar ¨ått brickan att falla!!

Comment

Även ett ande-ingripande skulle fått kraschen att höras. Så det går inte att reducera frågan till "vem" utan bör också innefatta "när"... Det troligaste är att det finns ett samband mellan tidpunkten och gärningsmannen som är orsaken till att det inte är avslöjat. (pojkstreck medan ni var ute, eller liknande)...

Comment

Ånä, Peter, jag har gått igenom allt och det är ganska enkelt utifrån hur vi lever och våra rutiner. Inte bara jag var förvånad över att inget ha hört och sambon är inte "troende".
                Vi tog med oss andarna hem från krossmassorna!

Comment

[QUOTE=Peter S;58333]Även ett ande-ingripande skulle fått kraschen att höras. QUOTE]

Jag håller med Peter om att det borde höras....trots att jag i övrigt är mycket öppen för att det finns så kallade övernaturliga fenomen.
                  Du får be dem låta bli att krasa sönder sådant du vill behålla. Om inte det hjälper - och ofoget fortsätter - får du kontakta TV och programmet "Det okända"

Comment

Jag tänker på den historia som tillskrivs den store Einstein.
                    Om ett träd faller i djungeln och där inte finns något liv (människa eller djur) som kan uppfatta ljud så uppstår det heller inget ljud. Einstein blev naturligtvis motsagd i detta liksom sin relativitetsteori, men han svarade då "Bevisa motsatsen"
                    Jag är av den tron att det inte uppstår något ljud om det inte finns någon som kan höra det

OBS Det finns inga ljudupptagande instrument som kan spela in ev ljud, föresten de hör ju ingenting heller. De är ju inte levande
                    DG:s funderingar i natten.

Comment

Vi tror att det kan ligga till såhär: Fallhöjden för brickan är ca 75 cm, innehållet; pressglas, små porslinsassietter och redan trasigt glas o porslin. Skrällen blev kanske inte större än att hundarna bara ryckte till och tittade upp. De brukar inte väcka oss för ljud på natten, utom när rådjuren går på vägen eller in i trädgården. De vaknad, men inte vi - ganska enkelt! det köper vi, MEN...vem tippade brickan över ända??

Comment

En RÅTTA

Comment

Hur nära tex. en väg bor du? Mycket i närheten av ett hus kan ge vibbrationer. ( inte Bra vibbrationer med Kicki) Jag bor nära stambanan mot Nyköping-Stockholm och det ger vibbrationer. Annars får du väl höra av dig till TV, (va fan hette programmet?) så vi andra får ta del av dina spöken.

Comment

Råttor har vi aldrig sett av inne i huset! Dessutom är den lilla råttjägare och en duktig sådan. Nä råttor är uteslutet.
                            Bara en liten väg där man kan räkna antalet bilar per dygn på sina två händer. Ingen tung trafik, järnvägen ligger långt bort och hörs bara vid klart och stilla väder.
                            Har funderat en hel del på detta men finner ingen bra "vettig" anledning. Jag bodde uppe i Mälardalen, ja, närmare Hjälmaren för dryga 10 år sedan, i ett litet hus på landet. Där sprack två stycken skålar för mig. Den första var en ganska stor Kjell Engman-skål som stod på andra planet i en hylla. En morgon vaknade jag av en skarp knäpp. Gick upp och kollade runt och där låg den i två halvor med en jämn snittyta. Bara sådär. Funderade mkt över detta, tänkte att det varit en spricka i den men nä... ersatte den med en jättelik orrefors kristallskål som mina föräldrar använde då vi döptes i hemmet. Den vägde säkert över 5 kg.
                            Jag satte den på Engmanskålens plats och några veckor senare när jag städade fann jag en genomgående spricka i den jättelika skålen!!!
                            Fick efter tid veta att det finns spänningsfält lite här och där i världen och jag hade troligen ett som gick genom mitt andra hyllplan!!

Comment

Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
                              Fick efter tid veta att det finns spänningsfält lite här och där i världen och jag hade troligen ett som gick genom mitt andra hyllplan!!
                              Hartman och Currylinjer. Man kan ta reda på dessa med 2 metalltrådar böjda i 90 grader.
                              DG

Comment

Working...
                              X