Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Min/mina äldsta prylar.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Min/mina äldsta prylar.

Tänker liva upp decembermörkret med en ny tråd
    Fyll gärna på med vad ni har i gömmorna hemma,dinosaurieägg och fossiler gills inte,det ska vara producerat av människohand.

Kom att fundera över vilka mina äldsta prylar var här hemma.Första tanken var ju mitt spruckna charmiga Mingfat som jag köpte just bara för att.....det var så gammalt.
    Men när jag stod i hallen så fick jag ögonen på mina tre gamla hästskor som kanske kan ta åldersrekordet från Mingfatet .Jag har ingen aning om hur gamla de egentligen är,har inloppat dem vid olika tillfällen för någon liten slant.
    De hänger ovanför en skön gammal stol som får mig att tänka på Carl den XII ,den borde kunna vara tidigt 1700-tal
    Vassegoda.
    Click image for larger version

Name:	003.JPG
Views:	1
Size:	80,6 KB
ID:	659974
    Click image for larger version

Name:	010.JPG
Size:	31,3 KB
ID:	659972Click image for larger version

Name:	009.JPG
Size:	61,2 KB
ID:	659973

Familjen Flinta....

Hallå Fröken,
    Din tråd tänder ljus i mörkret (nu när vi inte har en egen adventskalender, trist). Mina äldsta av människohand tillverkade föremål är nog av flinta och sten, några bra som adventsljusstakar. Här ett urval:
    Lycka till och so long...
    Bifogade filer

Comment

Hvad er det ældste jeg har. Stenredskaber har jeg. De er gamle. Flere tusinde år.
      Mønter - som er gamle har jeg også. Så vi kommer let 1.000 år tilbage i tiden.
      Jeg vælger dog at sætte 3 ting her.
      En gammel økse 1500 eller 1600. En gammel morter fra Spanien denne slut 1500 begyndelsen af 1600.
      Men sølv er mit kendemærke. 1696 er det ældste stykke sølv jeg har.
      Bifogade filer

Comment

Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
        Hallå Fröken,
        Din tråd tänder ljus i mörkret (nu när vi inte har en egen adventskalender, trist). Mina äldsta av människohand tillverkade föremål är nog av flinta och sten, några bra som adventsljusstakar. Här ett urval:
        Lycka till och so long...
        Kul Kimmen
        TV´s adventskalender är ju Barna Hedenhös så de passar väl bara finfint.
        Har du själv hittat några av dem ?

Comment

Ursprungligen postat av hose Visa inlägg
          Hvad er det ældste jeg har. Stenredskaber har jeg. De er gamle. Flere tusinde år.
          Mønter - som er gamle har jeg også. Så vi kommer let 1.000 år tilbage i tiden.
          Jeg vælger dog at sætte 3 ting her.
          En gammel økse 1500 eller 1600. En gammel morter fra Spanien denne slut 1500 begyndelsen af 1600.
          Men sølv er mit kendemærke. 1696 er det ældste stykke sølv jeg har.
          Mmmm...morteln var mumsig

Comment

Ursprungligen postat av Fnusfröken Visa inlägg
            Kul Kimmen
            TV´s adventskalender är ju Barna Hedenhös så de passar väl bara finfint.
            Har du själv hittat några av dem ?
            Hallå Fröken,
            Nej, jag fick första yxan i present från en vän vid Stallarholmen vid Mälarens strand. Han hade plöjt upp den inte
            långt från vårt lilla torp.
            Lyckan kommer uppifrån. Stenkul att du snappade vitsen med TV:s kalender... So long....

Comment

Ursprungligen postat av Fnusfröken Visa inlägg
              Mmmm...morteln var mumsig
              Fra Santiago de Compostela har muslingeskal i dekoration. Muslingen som alle pilgrimme bærer når de har besøgt stedet.

Comment

Working...
              X