Hej alla,
Har några föremål som jag ev tänkte lämna in på försäljning på ett auktionhus i Stockholm. Jag har ingen erfarenhet av det och undrar vilket auktionshus ni rekommenderar och har bra erfarenheter av. Det gäller lite porslin och antikt silver av bättre kvalitet. Bäst pris of course, men även bemötande är viktigt.
Ni kan även dela med er av dåliga erfarenheter.
Jag tror att det kan vara många som funderar på dessa frågor, är man inte van så är det inte så lätt, man vill ju inte bli lurad.
Ser fram mot många svar och långa diskussioner. Tack!
Har några föremål som jag ev tänkte lämna in på försäljning på ett auktionhus i Stockholm. Jag har ingen erfarenhet av det och undrar vilket auktionshus ni rekommenderar och har bra erfarenheter av. Det gäller lite porslin och antikt silver av bättre kvalitet. Bäst pris of course, men även bemötande är viktigt.
Ni kan även dela med er av dåliga erfarenheter.
Jag tror att det kan vara många som funderar på dessa frågor, är man inte van så är det inte så lätt, man vill ju inte bli lurad.
Ser fram mot många svar och långa diskussioner. Tack!
. Det är ju inte som på Antikprogrammen precis, värdering, sen försäljning i nästa sekund av programmet
Jaja, man är ett litet blåbär i början men förhoppnngsvis lär man sig efter hand. Jag är allmänt nyfiken även om mina föremål inte skulle gå på auktion. Jag får smyga runt och spejja lite på stan tror jag...
Comment