Ursprungligen postat av Kim von Platen
Visa inlägg
Det är med kikare, som med annan utrutsning, precis som du säger - en snårskog. beroende på hur exklusiva skjortor du har
finns det alternativ till Zeiss. Visst är det ett bra fabrikat, inte tu tal om det. Fast man kanske inte alltid behöver köpa och betala för namnet.När jag hade gått med i ornitologklubben (för tre år sedan) var en handkikare min första investering. Att, som en fågelkompis, köpa en kikare för 12 000 kr kändes inte det minsta tilltalande, vare sig för hjärtat eller plånboken.
Jag tänkte lite som när jag köpte bil, dvs. förnuftigt. Eftersom jag inte ska tävla i fomel 1behöver jag sannerligen inte heller en bil av dylik kaliber.
Jag köpte en Zenith, Field 7.4, 129m/1000m, 8x42 och vattentät. Sånär som på en femma kostade den 3 000 kr. Både kompisen nämnd ovan och flera andra provade den och gav den med beröm godkänd.
Förvisso är 3 000 kr också mycket pengar och man lär få en "rejält bra" skjorta för de pengarna. Men Kim - skit i skjortan och köp en kikare

Avslutningsvis återger jag Polssons ord: "Åt var och en efter behov".
. 1.400 ca kostar den som bäst idag.
, och nästa gång så var det ju för mycket snö på isen. Man såg även "vingslagen" vid sidan av en del "landningsbanor" när de hade försökt bromsa in iskaneåkningen. Det såg ut som små änglavingar i snön.
Comment