Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Intresse för hemsida med koll på loppisar?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Intresse för hemsida med koll på loppisar?

Tänkte kolla hur intresset är för en hemsida där man kan samla alla loppisar och antik/kuriosa-affärer från Smygehuk till Treriksröset (och utomlands om det är någon som har koll på dom). Tanken finns att även användarna själva tipsar om var det finns loppisar med lite enkla knapptryckningar. Självklart är även föreningar och organisationer välkomna att lägga in sina loppisar även om det bara är en gång om året.

Administrationen bör vara ganska enkel, och det som bör finnas med i beskrivningen är namn, adress, stad, öppettider och vad för slags loppis det handlar om i stora drag (om man har varit där).

Det verkar ju vara svårt att hitta en BRA sida där denna information finns, och där den är uppdaterad.

Som nu i helgen t.ex. så tänkte vi göra en liten loppisrunda, men det var ju inte lätt att hitta var man skulle åka förutom till standard ställena, men där har man ju koll på varje litet nytt dammkorn så det är ju inte så roligt.

Nå vad säger ni, är det något jag ska dra igång? Är det ingen som är intresserad så gör jag det väl för min egen skull, men då blir det i excel på datorn...
    ---------------------
    Mvh Andreas Sandö

Det låter som ett bra initiativ. Det är som du säger att de sidor som finns är okompletta och fruktansvärt dåligt uppdaterade. Inför semestrar och andra resor är det kul om det går att kolla på ett enkelt sätt var det finns loppisar och kanske till och med (i lönndom ) planera resrutten efter det.
    ¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Comment

Mycket bra initiativ. Jag kan gärna vara behjälplig. Tänk att tuffa runt en vecka o bara kolla (kanske köpa nåt också) på gamla ting. Tycker också de sidor som finns inte är mycket med tyvärr.

Comment

Kul att det kanske finns lite intresse iaf, jag håller på för fullt så vi får se hur lång tid det tar innan den blir klar.
        ---------------------
        Mvh Andreas Sandö

Comment

Mycket bra idé!!! Jag ska göra mitt bästa för att rapportera från Värmland. =)

Comment

Lite motvalls. Varför kommer denna fungera bättre än de andra som finns? Må vara att PES är ganska stora, men ska den vara knuten till PES eller är detta en helt fristående.

Jag ser inget som gör att denna ska funka bättre än de sidor som redan finns. Kanske ska man försöka få dem till att bli bättre? så slipper man bygga upp något eget.

Comment

Ursprungligen postat av sandö Visa inlägg
              Kul att det kanske finns lite intresse iaf, jag håller på för fullt så vi får se hur lång tid det tar innan den blir klar.
              Sandö, du måste försöka delegera till de som är intresserade av en ny sida, så vi kan hålla den uptodate. Jag kan rapportera från Dalarna med omnejd. Vore kanske bra om man kan göre en liten del var som man ansvarar för. Sen om den ska kopplas till PES eller inte har jag inga åsikter om.
              ________________________________________________________________________
              "Även om man alltid kunde ha gjort något annat än det man gör,
              så innebär detta inte att det andra automatiskt skulle vara bättre, eller?
              Då måste man ju nedvärdera nuet."

Comment

Ursprungligen postat av Johan B Visa inlägg
                Lite motvalls. Varför kommer denna fungera bättre än de andra som finns? Må vara att PES är ganska stora, men ska den vara knuten till PES eller är detta en helt fristående.

Jag ser inget som gör att denna ska funka bättre än de sidor som redan finns. Kanske ska man försöka få dem till att bli bättre? så slipper man bygga upp något eget.
                Den får helt enkelt bli bättre och enklare att använda. Man måste ju involvera användarna på ett bättre sätt än dom tidigare sidorna gjort. Men visst, det är inget som säger att denna kommer bli bättre ändå, men jag vill försöka och jag har inget emot att försöka. Det kostar mig inga pengar då jag gör det själv och fungerar det inte så okej, då har jag iaf gjort något kul på min fritid.

Men jag måste säga att du måste vara en siare av sällan skådat slag när du redan nu kan säga "Jag ser inget som gör att denna ska funka bättre än de sidor som redan finns." då den inte ens är klar ännu. Om du baserar det på den lilla text jag skrev i början så kanske det inte låter så mycket för världen men den kommer nog bli användbar iaf. Och huruvida man ska försöka få dom befintliga bättre så är det verkligen upp till dom som har gjort dom sidorna, det är ju inget jag kan påverka.

Och vad det gäller koppling till PES så har den här inget att göra med dom, utan det är helt fristående. Bara det att jag ville kolla lite intresse på sidan här.
                ---------------------
                Mvh Andreas Sandö

Comment

Ursprungligen postat av Rubus Arcticus Visa inlägg
                  Sandö, du måste försöka delegera till de som är intresserade av en ny sida, så vi kan hålla den uptodate. Jag kan rapportera från Dalarna med omnejd. Vore kanske bra om man kan göre en liten del var som man ansvarar för. Sen om den ska kopplas till PES eller inte har jag inga åsikter om.
                  Självklart ska jag delegera. Men det fina är ju att alla som vill kommer kunna hålla sidan up-to-date, iom att användarna själva lägger in loppisarna. Dom kommer givetvis passera mig och några fler "moderatorer" för att se så inte folk lägger in vad för skit som helst.
                  Men det är alltså meningen att Greta, 72, som ska ha garagerensning, ska kunna lägga in att den 3e juni ska jag ha en garagerensning i Åsa. Eller skolklassen som ska ha lite loppis för att samla pengar till klassresa, dom ska också kunna lägga in sin loppis.

Förstår ni tanken? Det är alltså inte jag personligen som kommer sitta och leta reda på alla, för då kommer jag tröttna och det kanske är det dom andra har gjort. Jag såg att det fanns en sida där man själv kunde lägga till loppisar osv på en karta, och det är ju klockrent. Men det var ungefär 20-30 stycken inlagda så något har ju gått snett där ändå.

Jag vill iaf försöka, för jag tycker det behövs en bra och fungerande sån här sida.

Men ni som har sagt att ni kan hjälpa till att uppdatera från olika områden, det är kanon. Fler såna behövs.

Oj vilken lång text det blev.
                  ---------------------
                  Mvh Andreas Sandö

Comment

Working...
                  X