Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bildtävling

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

766 jeg tror ikke rigtig på kuglestød. Jeg synes at kuglen 5 cm er for lille.

Comment

Ingen spelkula, såvida inte Flinta hade den till roulet. kan lu vara svårt att säga.

Comment

Hvaaa.. ved vi hvad det er ?
        Eller er vi så tæt på som vi kan komme - og hvor er argumentationen. Nu må der snart ske noget.

Comment

Min uppfattning tidigare var att det var en förgylld "S..t", men storleken bekymrar mej.

Comment

Jag har ännu inte fått någon klarhet som säger att någon är inne på rätt spår.

Comment

Hose det blir väl några sömnlösa nätter, grubblande... vad kan en sådan ha varit till????????????
              Ja ett som är säkert den har inte varit till att släcka ljus med.

Comment

Søvnløs -nej der skal mere til og iøvrigt så har jeg givet ret svar. Kanonkugle fra det sydlige Europa. Dengang tyrken sloges med johanitterridderne.
                Last edited by hose; 2006-06-02, 21:09.

Comment

Man lade stenen i glöden för att få den riktigt varm, sedan lade man den i ett vattenfyllt träkärl för att koka käket vilket låg i vattnet. Eller är detta användningsområde nummer fyra?
                  --I de blindas rike är den enögde kung.--

Comment

Jag tror i allafall att det är en riktig Skånedödare, något som blivit kvar i
                    den Skånska myllan sedan vi Svear åkt hem efter att tämjt ett litet
                    uppror hos någon snapphanekung eller liknande

Comment

Nu har du verkligen glöd under pannan min käre AF! Det var nästan att det sista maltinvältet havererades under det äkta flabbet. Sannolikt flabbades det lika mycket strax bredvid Lund, för där finns det hur mycket humor som helst.

Underbart forum detta, admin är ovanligt klok för att bara vara en människa.
                      --I de blindas rike är den enögde kung.--

Comment

Jag tror att den teleskopiska batongen finnes att beskåda i ett samlar hem i värmländska Lilljedahl ! (Vild gissning)
                        Kommer jag med lösningen eller är jag bara en del av problemet ?

Comment

Vi får i fortsättninen säga som så (eftersom Hose har förklarat att han meddelat det rätt användningsområdet) att det har funnits ännu ett betydelsefullt område för stenkulan. Som ledtråd kan nämnas att den blev mindre och mindre under dess användning.

Comment

Du ved vi havde en konge med valgsproget:
                            "Vi alene vide"

vi = kongen
                            Alene = den eneste
                            vide = kende til
                            Det betyder at kongen ved altid bedst. Og han var enevældig - som solkongen i Frankrig.
                            Last edited by hose; 2006-06-04, 09:16.

Comment

Vilken adress hade dansk-svensk översättning här.

Comment

Working...
                              X