Ursprungligen postat av Peter S
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Sverige!!!!!!!!!!!!!!!!
Collapse
X
-
Lag med väldigt liknande spel vilket gör matcken tråkigt att se på som underhållniong. England klart starkare i sitt anfallsspel. Det mesta av matchen försigår på den svenska planhalvan. uj uj, vad ska hända i nästa period? förhoppningsvis ngt helt nytt!!!Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment
-
sorry halv lek ska det ju vara, men vi hade behövt en tredje period
då skulle vi vunnit! spelet rättade till sig mot slutet och det var en glädje att se Henke, nästan hysteriskt glad över sitt mål!!
Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment
-
Halv lek var det ja. Men för många är det hel lek. Och för en minoritet är det uppenbarligen en fråga om religion. Och för en fragmentarisk människospillra är det överstigande även religionen.
Vilken av ovanstående kategorier man själv tillhör är upp till andra att bedöma. Hur som helst undrar man vad det kommer att bli för resultat i sveriges nästa match ? Mitt tips: 1-3.
Ditt tips?--I de blindas rike är den enögde kung.--
Comment
-
LS, undrar vilken kategori man anses tillhöra då? Vi får istället försöka analysera nästa omgång(ar). Jag tror nämligen att vi klarar av Tyskland i nästa runda. Personligen så tror jag att tyskarna redan ansett sig vinna åttondelen när de fick oss som motståndare, även om de säkert kommer att säga att Sverige är en svår motståndare och bla bla. Inombords så jublar de över att få slippa England. Det är med andra ord ett drömläge för det svenska laget som alltid är som bäst när de är halvt uträknade. Det som jag ser som det största hindret är att vi säkerligen måste prestera minst tre mål framåt då vi har en defensiv som nästan garanterat släpper in två mål mot kvalificerat motstånd. Jag kan inte tänka mig att backlinjen helt plötsligt skulle bli bra (Teddy L undantaget). Med andra ord så lutar det mot ett resultat i regionen 2-2 och avgörande i förlängning. Det som också talar för oss är att tyskarna har spelat i en grupp som var om möjligt ännu lättare än den vi just slutfört. De har aldrig fått ordentligt motstånd, därför kan de få ett abrupt uppvaknande i åttondelen. I min analys så finns också Zlatan med på planen, Allbäck får ursäkta men han är bäst som avbytare, Zlatan kan avgöra helt på egen hand (komihåg EM mot Italien senast).
Vi får med andra ord glädja oss ända fram till kvarten där Argentina blir för svårt.
Vad ska vi tippa då, jag säger 3-2 (Jonson avgör i förlängning)
Comment
-
Ja, vad säger man--oavgjort 1-1. Köjt gör hollands mål. Tevez gör mål för Argentina. Argentina började lamt men stod för hela jobbet mot slutet av första halvlek. Lite för dålig diciplin att hålla bollen i spel, att ta hjälp av bortsparkar eller låta bollen löpa bara för att få ett inkast eller hörna känns inte så bra.Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment
-
Mitt tips om 3-1 till det andra laget visade sig vara fel. Men en målskillnad på två mål visade sig inte vara helt orätt, snarare tvärtom. Nationalismen och det därtill hörande önsketänkandet kammade denna gången noll.
Men å andra sidan, det finns nog inte en enda svensk utan tyskt påbrå, om man bemödar sig att söka sina rötter. Alltså vann VI trots allt.--I de blindas rike är den enögde kung.--
Comment
Comment