I ett svagt tillfälle lovade jag fotografera den nya soffan när den var installerad. Det har dröjt ända till nu (med att installera, faktiskt! Inräknat städande och undanskaffande av den gamla). Så här ser den ut och så här blev det. Bifogar också närbild på hörnbordet och en closeup på märket (France & Søn) så att inga tveksamheter ska uppstå. Det ska finnas ett soffbord också, men det har jag kvar att leta efter...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Hvidt & Mølgaard soffa
Collapse
X
-
Trevlig grupp, precis en sån jag växte upp med(nästan) Hörnbordet hade vi, sofforna fast de hade ett nätt slut på kortändarna, teakstöd som monterats på metallböjar, således fanns där små kuddar. Tyget var grönt med små inslag av svart, ull. Soffbordet var det som fanns på Peter´s länk.
Ditt hörnbord ser ljust ut Peter, är det ljus ek? nä, det måste vara teak!Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment
-
Även bordslampan, fast den syns inte så tydligt...Ursprungligen postat av Ulferic Visa inläggTjusigt jobbat Peter. Naturligtvis har du Adelborg på första parkett eller på balkongen om man skall gå efter bilden.
Comment
-
Jo, jag har två avslutningar, men har bara monterat på den ena, på 3-sitsen. Det är teak, men jag skulle behöva olja upp den...Ursprungligen postat av Äjth Visa inläggTrevlig grupp, precis en sån jag växte upp med(nästan) Hörnbordet hade vi, sofforna fast de hade ett nätt slut på kortändarna, teakstöd som monterats på metallböjar, således fanns där små kuddar. Tyget var grönt med små inslag av svart, ull. Soffbordet var det som fanns på Peter´s länk.
Ditt hörnbord ser ljust ut Peter, är det ljus ek? nä, det måste vara teak!
Comment
-
Soffbord
Hej!
Jag har tömt mina förlädrars hus och dom hade samma soffor som du. Sofforna har min svägerska i Sthlm köpt men soffbordet får hon inte plats med. Om du är intresserad kan du höra av dig till mig för det finns i Sthlm/Bergshamra nu.
Riand på Öland
Comment
-
Tack för snälla omdömen... Det här är ett gammalt inlägg och sedan dess har jag faktiskt fått tag på ett soffbord. Det stod hemma hos min faster när hon gick bort. Den enda som lagt märke till det var min pappa som fått laga rottingen... Men nu står det hos mig, så fler soffbord är inte aktuellt. (Resten av gruppen kommer från svärmor, så det var minst sagt tillfälligheter som kopplade ihop dem!)
Lova att du inte slänger bordet, bara. Det finns fler som är på jakt.
I meddelandet till mig skriver du att soffan heter Miranda. Tack för den upplysningen! Men när jag googlar så hittar jag inget med den kombinationen.
Comment
(snälla!)
Comment