Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hvidt & Mølgaard soffa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvidt & Mølgaard soffa

    I ett svagt tillfälle lovade jag fotografera den nya soffan när den var installerad. Det har dröjt ända till nu (med att installera, faktiskt! Inräknat städande och undanskaffande av den gamla). Så här ser den ut och så här blev det. Bifogar också närbild på hörnbordet och en closeup på märket (France & Søn) så att inga tveksamheter ska uppstå. Det ska finnas ett soffbord också, men det har jag kvar att leta efter...
    Bifogade filer

  • #2
    Jo, det finns (fanns!) här:
    Hos KLASSIK har vi nordens største udvalg af brugte designermøbler af de største danske designere som Arne Jacobsen, Børge Mogensen, Hans Wegner, Poul Kjærholm, Poul Henningsen og mange andre. Find dit næste vintage-møbel her!

    Comment


    • #3
      Snyggt.

      Comment


      • #4
        Tjusigt jobbat Peter. Naturligtvis har du Adelborg på första parkett eller på balkongen om man skall gå efter bilden.

        Comment


        • #5
          Trevlig grupp, precis en sån jag växte upp med(nästan) Hörnbordet hade vi, sofforna fast de hade ett nätt slut på kortändarna, teakstöd som monterats på metallböjar, således fanns där små kuddar. Tyget var grönt med små inslag av svart, ull. Soffbordet var det som fanns på Peter´s länk.
          Ditt hörnbord ser ljust ut Peter, är det ljus ek? nä, det måste vara teak!
          Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

          Comment


          • #6
            Ursprungligen postat av Ulferic Visa inlägg
            Tjusigt jobbat Peter. Naturligtvis har du Adelborg på första parkett eller på balkongen om man skall gå efter bilden.
            Även bordslampan, fast den syns inte så tydligt...

            Comment


            • #7
              Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
              Trevlig grupp, precis en sån jag växte upp med(nästan) Hörnbordet hade vi, sofforna fast de hade ett nätt slut på kortändarna, teakstöd som monterats på metallböjar, således fanns där små kuddar. Tyget var grönt med små inslag av svart, ull. Soffbordet var det som fanns på Peter´s länk.
              Ditt hörnbord ser ljust ut Peter, är det ljus ek? nä, det måste vara teak!
              Jo, jag har två avslutningar, men har bara monterat på den ena, på 3-sitsen. Det är teak, men jag skulle behöva olja upp den...

              Comment


              • #8
                Soffbord

                Hej!
                Jag har tömt mina förlädrars hus och dom hade samma soffor som du. Sofforna har min svägerska i Sthlm köpt men soffbordet får hon inte plats med. Om du är intresserad kan du höra av dig till mig för det finns i Sthlm/Bergshamra nu.
                Riand på Öland

                Comment


                • #9
                  Snyggt!

                  Comment


                  • #10
                    Tack för snälla omdömen... Det här är ett gammalt inlägg och sedan dess har jag faktiskt fått tag på ett soffbord. Det stod hemma hos min faster när hon gick bort. Den enda som lagt märke till det var min pappa som fått laga rottingen... Men nu står det hos mig, så fler soffbord är inte aktuellt. (Resten av gruppen kommer från svärmor, så det var minst sagt tillfälligheter som kopplade ihop dem!)

                    Lova att du inte slänger bordet, bara. Det finns fler som är på jakt.

                    I meddelandet till mig skriver du att soffan heter Miranda. Tack för den upplysningen! Men när jag googlar så hittar jag inget med den kombinationen.

                    Comment


                    • #11
                      Det är mao dags att ta nya kort på rummet med soffbord på plats (snälla!)

                      Comment


                      • #12
                        Rummet går inte att fota längre, eftersom jag flyttat, men väl soffgruppen!
                        Bifogade filer

                        Comment


                        • #13
                          Snyggt
                          Och tack för bilden

                          Comment

                          Working...
                          X