Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

String

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • String

    Var på bondauktion i lördags och ropade då in denna åt min syster som gillar dylikt skarpt. Har inte sett någon sådan här till salu tidigare, är de ovanliga ? Är det 50 eller 60 tal ? Den är i ett mycket fint skick och jag fick lägga upp 400:- för att komma över den. För dyrt ? Eftersom jag inte har en aning om vad den var värd så var det lite olikt mig att bjuda impulsivt på något jag inte kunde något om, men syrran blev riktigt glad, och det var ju huvudsaken
    Bifogade filer
    Kommer jag med lösningen eller är jag bara en del av problemet ?

  • #2
    Ursprungligen postat av Björn L Visa inlägg
    Var på bondauktion i lördags och ropade då in denna åt min syster som gillar dylikt skarpt. Har inte sett någon sådan här till salu tidigare, är de ovanliga ? Är det 50 eller 60 tal ? Den är i ett mycket fint skick och jag fick lägga upp 400:- för att komma över den. För dyrt ? Eftersom jag inte har en aning om vad den var värd så var det lite olikt mig att bjuda impulsivt på något jag inte kunde något om, men syrran blev riktigt glad, och det var ju huvudsaken
    Priser är ju svåra, men spontant, nej det var inte så dyrt. Den verkar vara i fint skick! Jag skulle ha kunnat köpa den till det priset.
    http://www.porslinsbloggen.se/

    Comment


    • #3
      Ja det är väl femtiotal på den .Priset du fick den för var ju helt ok många skulle nog se det som fynd . Ser ju dom inte så ofta lite då och då ganska populära så grattis till syrran din . Mvh

      Comment


      • #4
        Mindre vanligt att se dem i så fint skick. Spaljén brukar saknas oxå. 400 sek är ett adekvat pris i dessa tider. 50-tal.
        Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

        Comment


        • #5
          Tack för era svar ! Det var trevligt att jag inte överbetalade utan kanske rent utav gjorde en skaplig affär, men som sagt i det här fallet så spelade det ju inte så stor roll eftersom den hamnade inom släkten så att säga. Kul även att det var en femtiotalare. Det hade jag ju hoppats på utan att veta säkert.
          Kommer jag med lösningen eller är jag bara en del av problemet ?

          Comment


          • #6
            Blombordet heter VICI och såldes av IKEA i slutet av 50-talet. Den finns med i katalogen från -59. Fanns att köpa både med och utan spalje - utan kostade den 42 kr, med 48 kr. Fanns i teak med svart underdel, och i mahogny med vit underdel.

            Comment


            • #7
              Har sett det gå dyrare på Tradera utan spaljén, strax under 600:- tror jag det var. Har sett det på loppis utan spaljé för 250:- och det tyckte jag var svinbilligt! Grattis!

              Comment


              • #8
                Oj här har jag missat att jag fått mer svar. Att det sålts på Ikea och hade ett namn var riktigt kul info ! Tackar så mycket !
                Kommer jag med lösningen eller är jag bara en del av problemet ?

                Comment

                Working...
                X