Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Orange vas. Finsk eller svensk.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Orange vas. Finsk eller svensk.

Här hemma håller jag på svenskt glasbruk (Åseda?) medans äkta hälften är inne på finskt. Såldes dock som Holmegaard.
    19 cm hög.
    Bifogade filer
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

hej balonggreven gå ut på google och skriv designlasi så får du fram nästan allt om finskt glas skulle jag gissa på svenskt så kanske smålandshyttan, sea eller fåglavik men det vet väl hirvi i så fall
    behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Smålandshyttan el. Åseda. Fåglavik har liknande men inte dessa. Finsk, nej!
      Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Inga fler tips? Dessa ledde ingenstans tyvärr.
        "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
        Konfucius

Comment

Jag skulle gissa Josef Schott, Smålandshyttan.
          knappast meningslöst.

Comment

Jag har en likadan fast blå. När jag köpte den satt det en liten tejpbit på den med texten Ruda? men det tror jag inte alls på. Fick också tipset att den kunde vara finsk och mailade till designlasi men fick inget svar därifrån.
            Bifogade filer
            Last edited by brodertuck; 2008-06-11, 22:36. Anledning: Bild tillagd
            ¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Comment

Smålandshyttan är ju faktiskt en idé. Mönstret som slutar innan brämmet bl.a.

Comment

Skulle det kunne være Whitefriars og Geoffrey Baxter? Her er iallefall et sted å lete, - myyyye glass og veldig skandinavisk inspirert, som han selv har sagt. www.whitefriars.com mvh pepita

Comment

Inte helt olikt:
                  Konfucius

Comment

Det var jo et dårlig bilde de hadde, men den ser ikke ulik ut for meg. Kanskje det finns et bedre bilde på dette prod.nr andre steder? Har du sjekket: Is it Whitefriars? Der ser man tydelig hvor sterk den skandinaviske påvirkningen har vært. mvh

Comment

Smålandshyttan och ett namn, Shott eller liknande poppar upp i huvudet. Eller Josef schott? Är urusel på modernt............
                      Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Comment

Josef Schott. De flesta mönster från den här tiden från bruket är geometriska, därav min tvekan. Hm...

Comment

Precis en sån har jag ju!

Hej!

Hojtade hem min på tradera helt nyligen, och även jag står frågande då den är omärkt. Påminner om en ljuslykta jag har slängt ut fråga om utan att få något som helst napp. Kul att se att även denna finns i blått, precis som min ljuslykta.

/Cina

Comment

Working...
                          X