Hönorna är så svåra att fotografera mot bok o eklöven, här kommer en dålig bild på tuppen, GLAD PÅSK!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Hönsgården
Collapse
X
-
-
Maria nr 21 i hackordningen
Kul att ha dig med i hönsgården, Maria!Ursprungligen postat av Maria Visa inläggHönorna är så svåra att fotografera mot bok o eklöven, här kommer en dålig bild på tuppen, GLAD PÅSK!
Glad Påsk!p-son
Comment
-
Det var en just tuppkorkskruv, fast tuppen har inte lika fin bröstkorg som min engelska tupp.Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inläggHallå Pålle,
Uppmuntrad av nativiteten i din kennel sänder jag in en ny tupp till hönsgården. Inköpt idag. Korkskruv, från Danmark formgjuten av Just Andersen, tenn, art deco. Det är kanske inte så mycket att kackla, men om någon vill veta.. so long...p-son
Comment
-
Med tanke på att "Per Olsson han hade en bonnagård....", känner jag mig predestinerad att verifiera att så verkligen var fallet. Därmed inte sagt att lantgårdspopulationens alla raser kommer att presenteras av mig. Min humanitära läggning förbjuder mig att "ta för mig". Därför lämnar jag med varm hand pållar, kossor, getter, får med flera till mina PES-medmänniskor.Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inläggHallå Pålle, Det är mest tuppar i din hönsgård så min stackars sate har ingenting att fjärdra för. Kul med dina djurtrådar, läser nästan varje dag.
So long. Väntar på Pålletråden. So long...
Däremot visar jag gärna upp, en stolt, färggrann Longparktupp, made in England.p-son
Comment
-
Elin A nummer 22
Det gör du rätt i Elin A! Visst är din burk härlig och färggrann. Du får medlemsnummer 22 i hönsgården vilken tillskillnad mot andra hönsgårdar har mer än en tupp. Om det sedan är till hönornas belåtenhet har vi inte lyckats utröna.Ursprungligen postat av Elin A Visa inläggEfter uppmaning av Kim von Platen lägger jag in tre bilder på min härliga burk som jag köpte i helgen. ]p-son
Comment
-
[QUOTE=Elin A;142566]Efter uppmaning av Kim von Platen lägger jag in tre bilder på min härliga burk som jag köpte i helgen.
Hallå Elin,
Tack. I hela mitt liv har jag kämpat för jämnställdhet i all världens hönsgårdar
(jo, det är allvar) men i hönsgårdar brukar set bara finnas en tupp, eller hur?
So long... fin höna, ung och vacker.
Comment
-
Comment
Comment