Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hönsgården

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Hönorna är så svåra att fotografera mot bok o eklöven, här kommer en dålig bild på tuppen, GLAD PÅSK!
    Bifogade filer
    I’m a real mean bitch!

Comment

Maria nr 21 i hackordningen

Ursprungligen postat av Maria Visa inlägg
      Hönorna är så svåra att fotografera mot bok o eklöven, här kommer en dålig bild på tuppen, GLAD PÅSK!
      Kul att ha dig med i hönsgården, Maria!

Glad Påsk!
      p-son

Comment

Tupp utan kam

Kom på att jag har en lamptupp utan kam i smide och vill naturligtvis låta denna
        förgylla påsken för alla PES:are i hönsgården.
        Bifogade filer
        p-son

Comment

Hallå Pålle,
          Uppmuntrad av nativiteten i din kennel sänder jag in en ny tupp till hönsgården. Inköpt idag. Korkskruv, från Danmark formgjuten av Just Andersen, tenn, art deco. Det är kanske inte så mycket att kackla, men om någon vill veta.. so long...
          Bifogade filer

Comment

Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
            Hallå Pålle,
            Uppmuntrad av nativiteten i din kennel sänder jag in en ny tupp till hönsgården. Inköpt idag. Korkskruv, från Danmark formgjuten av Just Andersen, tenn, art deco. Det är kanske inte så mycket att kackla, men om någon vill veta.. so long...
            Det var en just tuppkorkskruv, fast tuppen har inte lika fin bröstkorg som min engelska tupp.
            Bifogade filer
            p-son

Comment

Hallå Pålle, Det är mest tuppar i din hönsgård så min stackars sate har ingenting att fjärdra för. Kul med dina djurtrådar, läser nästan varje dag.
              So long. Väntar på Pålletråden. So long...

Comment

Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
                Hallå Pålle, Det är mest tuppar i din hönsgård så min stackars sate har ingenting att fjärdra för. Kul med dina djurtrådar, läser nästan varje dag.
                So long. Väntar på Pålletråden. So long...
                Med tanke på att "Per Olsson han hade en bonnagård....", känner jag mig predestinerad att verifiera att så verkligen var fallet. Därmed inte sagt att lantgårdspopulationens alla raser kommer att presenteras av mig. Min humanitära läggning förbjuder mig att "ta för mig". Därför lämnar jag med varm hand pållar, kossor, getter, får med flera till mina PES-medmänniskor.

Däremot visar jag gärna upp, en stolt, färggrann Longparktupp, made in England.
                Bifogade filer
                p-son

Comment

Tupp-parad eller tuppa-rad? Här en färggrann tocke från ett cocktailglas.
                  Bifogade filer

Comment

Efter uppmaning av Kim von Platen lägger jag in tre bilder på min härliga burk som jag köpte i helgen.

Comment

• Elin A nummer 22

Ursprungligen postat av Elin A Visa inlägg
                      Efter uppmaning av Kim von Platen lägger jag in tre bilder på min härliga burk som jag köpte i helgen. ]
                      Det gör du rätt i Elin A! Visst är din burk härlig och färggrann. Du får medlemsnummer 22 i hönsgården vilken tillskillnad mot andra hönsgårdar har mer än en tupp. Om det sedan är till hönornas belåtenhet har vi inte lyckats utröna.
                      p-son

Comment

• Roligt.

Comment

• underbar burk Du hittat Elin

Comment

• [QUOTE=Elin A;142566]Efter uppmaning av Kim von Platen lägger jag in tre bilder på min härliga burk som jag köpte i helgen.

Hallå Elin,
                            Tack. I hela mitt liv har jag kämpat för jämnställdhet i all världens hönsgårdar
                            (jo, det är allvar) men i hönsgårdar brukar set bara finnas en tupp, eller hur?
                            So long... fin höna, ung och vacker.

Comment

• Hittade den här gamla tråden och kom på att jag nog har ett gäng både tuppar och höns undanstuvade nånstans. Så det var bara fram med fjäderfäna och med kameran och här är de. Hoppas de kan få en plats i hönsgården.
                              Bifogade filer
                              Utmaningen börjar där vägen slutar

Comment

• Hallå Pålle,
                                Tuppfäktning är väl förbjudet? Den här spanska stackaren har förlorat båda rubinröda ögonen men har skruven i behåll. So long....
                                Bifogade filer

Comment

Working...
                                X