Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Carl August Nilsson Lundholm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Gör man sådana granna fat så behöver man inte kunna stava, eller hur magister Polsson.
    Fantastiskt nog får Lundholm den helt odekorerade undersidan att framstå lika vacker som
    den otroligt dekorativa ovansidan. Hur bar han sig åt karln.............................................
    Last edited by prylsnubben; 2015-09-07, 22:58.

    Comment


    • Gratulerar ā de hjärtligaste, Polsson!

      Länge sedan det fanns en längtan till julen, men i år blir det nog så igen.

      Comment


      • Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
        Gör man sådana granna fat så behöver man inte kunna stava, eller hur magister Polsson.
        Fantastiskt nog får Lundholm den helt odekorerade undersidan att framstå lika vacker som
        den otroligt dekorativa ovansidan. Hur bar han sig åt karln.............................................
        Onekligen står han i en klass för sig även jämfört med tex FBS och Liljequist, Svedala!

        Ursprungligen postat av Bengt H. Visa inlägg
        Gratulerar ā de hjärtligaste, Polsson!

        Länge sedan det fanns en längtan till julen, men i år blir det nog så igen.
        Då delar vi samma känsla, Bengt H!
        p-son

        Comment


        • Där fick jag lite "gammal" julkänsla också!!!

          Comment


          • Ursprungligen postat av Andres Visa inlägg
            Där fick jag lite "gammal" julkänsla också!!!
            Jag får kanske leta upp tomteluvan redan nu!
            p-son

            Comment


            • Då lägger jag in en förhandsbeställning på skriften! Fantastiska pjäser!

              Comment


              • Ursprungligen postat av E.B. Visa inlägg
                Då lägger jag in en förhandsbeställning på skriften! Fantastiska pjäser!
                TACK, E.B! De som är intresserade av boken kan skriva ett PM till mig på PES, så meddelar jag pris med mera så snart vi är där.
                p-son

                Comment


                • Åh, vad kul Polsson, den boken ser jag fram emot
                  I’m a real mean bitch!

                  Comment


                  • Vilka fina pjäser Polson! Vasen är fantastisk. Lycka till med boken!

                    Comment


                    • Åh, så "himla" roligt, Polsson, att du numera kan titulera dig författare
                      Ännu en titel på "F" tillsammans med fågelskådare och fotograf.

                      Grattis till boken. Ser fram emot att få ge mig själv en julklapp

                      Comment


                      • Ursprungligen postat av Polsson Visa inlägg
                        Onekligen står han i en klass för sig även jämfört med tex FBS och Liljequist, Svedala!
                        Visst är hans keramik ofta mycket mer spektakulär och dekorerad men jag håller ändå FBS som stilmässigt bättre.
                        Stenbäcks ofta enkla mörka dekor i kontrast med den enastående glasyren, det håller jag för högsta klass, inte
                        spektakulärt utan mer spartanskt men ack så effektfullt. Stenbäck har sina rötter i den gamla krukmakartraditionen
                        men framstår ändå som en modern keramiker för sin tid.

                        Comment


                        • Ursprungligen postat av Maria Visa inlägg
                          Åh, vad kul Polsson, den boken ser jag fram emot
                          Der glädjer mig!

                          Ursprungligen postat av Rosa Visa inlägg
                          Vilka fina pjäser Polson! Vasen är fantastisk. Lycka till med boken!
                          Bugar och tackar, Rosa!

                          Ursprungligen postat av TinaSand Visa inlägg
                          Åh, så "himla" roligt, Polsson, att du numera kan titulera dig författare
                          Ännu en titel på "F" tillsammans med fågelskådare och fotograf.

                          Grattis till boken. Ser fram emot att få ge mig själv en julklapp
                          Tack, Tina Sand!

                          Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
                          Visst är hans keramik ofta mycket mer spektakulär och dekorerad men jag håller ändå FBS som stilmässigt bättre.
                          Stenbäcks ofta enkla mörka dekor i kontrast med den enastående glasyren, det håller jag för högsta klass, inte
                          spektakulärt utan mer spartanskt men ack så effektfullt. Stenbäck har sina rötter i den gamla krukmakartraditionen
                          men framstår ändå som en modern keramiker för sin tid.
                          Jag förstår var du menar, Prylsnubben! Så resonerar man ofta i konstsammanhang. Om en konstnär ställer ut, ska alla tavlorna ha en "röd tråd", inget får kontrastera för då anses konstnären ojämn. Det påstås att Stålhane inte fick den status som andra keramiker för att han var för mångsidig i sitt skapande. Med andra ord delar jag inte din åsikt, därmed inte sagt att jag ogillar att du framförde den.
                          Last edited by Polsson; 2015-09-09, 13:03.
                          p-son

                          Comment


                          • Kul med boken, Polsson! Här kommer ett nyförvärv till dokumentationen.

                            Mvh
                            Emil
                            Bifogade filer

                            Comment


                            • Fantastiskt fin, en Carl August som inte ens jag kan värja mig mot.
                              Håller f.ö. inte med om att mångsidigheten är hans främsta känne-
                              märke förrän möjligen nu då.......

                              Comment


                              • Kul att se Emil! Riktigt trevlig.

                                Comment

                                Working...
                                X