Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: Jernbolaget eskilstuna

Det där med "bonnigt" stämmer nog till viss del, jag var med och "packa" hö som grabb och då var det 5 rätters med potäter kl 9.00. Men så har jag jobbat på byggen en hel del framför allt i stockholm. Då åkte matbackarna ut från värmeskåpet kl. 9.00 som är matrasten,många av de äldre hade även med sig ett smörgåspaket till ett-rasten eller elva-kvarten som egentligen inte finns. Undrar lite hur du ser slitage på knivarna? det enda jag kan se är lite damm inte en repa el. minsta hack på knivarna.

Jag tänkte mest på askarna. De kan ju visserligen ha blivit slitna utan att besticken använts men ändå.
    Rostfritt är ganska hårt, så man lär ju vara ganska hårdhänt om de skall få repor. Även om dom inte är några superexklusiva bestick är de lite dyrare och har nog varit finbestick. Om vi nu är inne på lite äldre vanor så låg ju mormors nysilverbetick i en sammetsklädd låda inne i "salongen". Vi barn fick för allt i världen inte ens öppna dörrarna dit in själva och besticken åkte fram högst några gånger om året. Så snart de var diskade och lagda på en linnehanduk på en bricka åkte de tillbaka in i schatullet.

Jag har en uppsättning av dessa knivar i samma paket. Tyvärr vet jag inget om dem förutom företaget. Är det någon som vet vad de är till för och när de tillverkades?
    Namn:  336962170_174926758730328_6213728550317821728_n.jpg
Visningar: 25
Storlek:  102,2 KB

antikverad nobes avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    skaldjursknivar

Citat Ursprungligen postat av nobe Visa inlägg
    skaldjursknivar
    Tack, det var vad jag tänkte.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •